Byggahus.se

vvs projektering

1. F
    Medlem Nivå 1
    Hej. Jag.är en student som hamnar efter i skolan pga olika personliga anledningar.
    Det är så att jag behöver hjälp med att projektera vvs för en två vånings byggnad (värme och tappvatten).
    I det i går dimensionering av systemen, tryckfall, födesschema mm.
    Jag behöver någon som kan hjälpa mig med skolprojektet och jag betalar ett rimligt pris.
    Jag har försökt och ringa alla vvs företag men ingen har tiden att lägga ut.

Jag hoppas på att någon ser det här och kan tänka sig att hjälpa mig.
    Säg ditt pris så kan vi diskutera.

Tack.

2. Krilleman
    Plumber · Nivå 25
    Vänta här nu. Jag vill inte verka negativ, men du försöker köpa dig ur en knipa eftersom du ligger efter i skolan?

Om du inte kan projektera VVS så borde ju då få den hjälp du behöver för att lära dig grunderna vart du nu än utbildar dig. Oavsett om du halkat efter eller inte!

Men om du nu hittar någon som hjälper dig med detta, hur ska du klara nästa steg i utbildningen när du inte kan grunderna? :x

3. F
    Medlem Nivå 1
    jag har lärt mig grunderna i hur rörsystemen funkar( duplikat, separat och kombinatsystemen) för spillvattnet. Har gått kursen husbyggnad/teknik tidigare. Jag kan grunderna har gjort mitt prov i skolan på den kursen. Grejen är det att vi har en stor uppgift(case) som handlar om att projektera en tvåvånings byggnad. Det jag behöver är.mer en bekräftelse på det jag gör är rätt. Jag vet ju hur jag ska beräkna transmissionen, vad för slags dimensionering som behövs för rören, vilket tryckfall en viss dimension tillsammans med hastigheten ger. Men när jag ska använda mina kunskaper i projektet så kommer det upp en del frågor som ja inte kan svara på.
    Jag vill inte betala för att någon ska göra det åt mig. Jag vill tillsammans med personen göra uppgiften så att jag lär mig det perfekt.