Hej,

Skulle behöva vrida denna ventil för att få plats med termostat. Går det och vågar jag utan att det kommer spruta vatten överallt?
:thinking:
 
  • Radiatorrör med ventil som behöver vridas för termostatinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver lossa muttrarna, då kommer det att spruta. Bor du i hus eller lägenhet?
 
Finns det lägenheter som är i hus?
 
Jag tror det. Ganska vanligt till och med...
 
I vilket fall som helst så lär det nog inte "spruta" nå vatten om man lossar det där så pass att man kan vrida den lite. Möjligen läcker det lite. Det enda man riskerar är väl möjligen att det börjar läcka permanent på nedre gängan om man vrider lös den.
 
Hej!

Tack för svaren!

Ja, det är just den nedre gängan jag är mest orolig för :sweat: Det känns som att jag vrider ventilen åt bildens höger då lättar jag ju på gängan... Kanske fungerar med gängtejp eller lintråd?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.