Vi har skaffat en sommarstuga. Gullringshus. Isoleringen i taket har sjunkit en bit.
Vad är det för isolering? Jag har funderat på att lägga typ 150-200mm till. Och papper på detta.
 
  • Bild på lösullsisolering i ett tak med synliga träbjälkar och nedsjunken isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Lösull som sprutats in , görs mycket nu för tiden , inget bara att gå i då förstörs det , och att lägga något ovanpå blir detsamma , allt packas ihop till inget , prova med att ta lite i näven och krama , det blir inget kvar
 
Glömde tillägga. Huset är från 1992.

Vit lösull?
 
J
A Atom skrev:
Vit lösull?
Och säkert tilläggsisolerat med lösull , enklast , minst jobb för ägaren , hen behöver bara titta på
 
  • Gilla
rusta
  • Laddar…
Klart bästa lösullen. Men rör inte eller lägg något på då förstörs det.
Isover.
 
Hmmmm.

Kan man inte spruta på mer?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
J
A Atom skrev:
Kan man inte spruta på mer?
Går mycket bra att göra det , bara beställa från något företag som gör det , men dom kanske måste gå i det om det är långt in
utan taklucka på mitten , sen måste det finnas öppning i takfoten för vindsventilationen
 
Isoleringen ser ut som slaggull som är gjord av masugnsslagg.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.