Hejsan.
Vi håller på att bygga hus.
Vi reagerar över snickarens plåtjobb och fått husleverantören att ta dit plåtslagare istället.
Idag hittade jag nåt nytt jag inte tycker ser så bra ut. Men är det ok ?
Vi håller på att bygga hus.
Vi reagerar över snickarens plåtjobb och fått husleverantören att ta dit plåtslagare istället.
Idag hittade jag nåt nytt jag inte tycker ser så bra ut. Men är det ok ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ej bra. Förutom det estetiska har du fritt fram för regn och snö att tränga in på obehandlat (eller omålat) trä vid blåst eller större mängder.
Består vindskivorna av reglar eller är det en synvilla?
Det är svårt att se från vinkeln på bilderna men är lutningen på plåten korrekt? Ser nästan ut som det lutar utåt?
Hur ser vindskivorna ut från marken?
Det är svårt att se från vinkeln på bilderna men är lutningen på plåten korrekt? Ser nästan ut som det lutar utåt?
V Vindens skrev:Det är ej bra. Förutom det estetiska har du fritt fram för regn och snö att tränga in på obehandlat (eller omålat) trä vid blåst eller större mängder.
Vindskivan är klädd i plåt. När dom kom på att plåten var bredare än vindskivan så klöv man en panelbräda och la ovanpå monterad vindskiva. Det är väl antagligen därför Vindskiveplåten går så högt över.
Är ingreppet för stort för att rätta till kan du klä in träet med papp där det är öppet och ordna passande plåt med lutning in mot yttersta nockpannan. Det skulle minska risken för att träet blir dåligt i förtid.
Bästa är nog att höra med entreprenören hur de kan åtgärda detta på bästa sätt.
Bästa är nog att höra med entreprenören hur de kan åtgärda detta på bästa sätt.
tack för svaren.V Vindens skrev:
Klicka här för att svara