Om taket inte utsätts för väldigt hög fuktbelastning kommer knappast problem att uppstå. Råsponten agera ju åtminstone en liten fuktackumulator.
Men har du vindpapp på plats så häfta upp den, blir i vart fall inte sämre.
 
Rickard.
AC 350 är en föregångare till plast som just ångspärr, den "bytte namn" då det blev standard att göra tätare väggar och då blev den förflyttad till utsidan. (förr var 350 vanligt som ångspärr och 150 som vindpapp). Det är dock inte helt omöjligt att dom ändrat pappen för att passa nya jobbet bättre men behållit namnet men det gör nog varken till eller från i ditt fall.

Med det sagt så tycker jag du kan köra på den rullen du har.
 
Redigerat:
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.