Byggahus.se
Ramnemark Ramnemark skrev:
”I övrigt ska jag påbörja....” det kanske inte finns något att fota än ;)
Det råkar vara så att Johannes vet vart jag bor och har då antagligen sett att plattan redan är gjuten för garaget ;) så bilder finns det!
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Jepp så är det. Kan ju inte låta bli att snegla från vägen när man åker förbi. Riktigt fint!
 
Bra jobbat! :DGår själv i tankarna att bygga med thermomur. Är det trots motgångarna något du kan rekommendera såhär i efterhand? Höll ni budget?
 
Vart tyst från TS ett tag men jag har sett att garaget är uppe ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vart tyst från TS ett tag men jag har sett att garaget är uppe ;)
Hej!

Varit medvetet tyst från min sida, haft problem med kommunen kan man väl säga.....jag skulle kunna skriva en bok om hur jag anser att dom borde lägga skattepengar på viktigare saker men det tjänar ingenting till....

Men det börjar arta sig, sakta men säkert....
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Det kan vara tufft när dom väl ställt in siktet
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det kan vara tufft när dom väl ställt in siktet
Tufft är det minst sagt......

Dom klagar på en "mur" som är 32 cm hög, i kommunen har dom som praxis att allt över 25 cm är en mur......Även om jag hänvisade till en dom i MÖD där man inte kan ha en generell höjd, utan måste se sammanhanget..... så jag behöver då söka bygglov för en mur, ute på landet, utanför detaljplan, som är 7 cm över kommunens krav, samt att vi talar om en "mur" som är 2,5 stenar hög typ.

Jag motfyllde den nedersta stenen med grus, skickade nya bilder till kommunen, dom sa att den var godkänd nu.....ni fattar......så nu ligger det grus mot min "mur" för att höjden skall komma under 25 cm....

Detta är på riktigt, det är inget skämt, dom saknar helt fingertoppskänsla....
 
  • Ledsen
  • Wow
saiter och 1 till
  • Laddar…
Var tvungen att skicka med en bild så ni ser vilken nivå det är på :crysmile: Nu är den godkänd, då det ligger 7 cm grus emot den.....

Visa bilaga 493025
 
  • Stenlagd gångväg med kantsten och grus vid kanten, grön gräsmatta i bakgrunden.
  • Gilla
  • Haha
ati och 4 till
  • Laddar…
V vastkustkillen skrev:
Var tvungen att skicka med en bild så ni ser vilken nivå det är på :crysmile: Nu är den godkänd, då det ligger 7 cm grus emot den.....

[media]
Sinnes vad tröttsamt. Nu får du låta vinden blåsa bort gruset bara :):)
 
  • Gilla
Miter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.