13 941 läst ·
44 svar
14k läst
44 svar
Vilket multiverktyg?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 175 inlägg
Hoppas det går bättre den här gången, då.
Jag kan hur som helst intyga att föregångaren GOP300 SCE är en riktig slitvarg. Valet med snabbfäste ångrar jag inte. Inte för att man byter blad hela tiden utan för att behovet att ofta vinkla om det under arbetets gång. Sågbladstypen är viktig för att den skall bli så effektiv som möjlig. De ”kurvade” med hyfsat grova tänder anser jag vara de bästa för träarbeten. Till spirorör kör jag det helt runda kombibladet.
Jag kan hur som helst intyga att föregångaren GOP300 SCE är en riktig slitvarg. Valet med snabbfäste ångrar jag inte. Inte för att man byter blad hela tiden utan för att behovet att ofta vinkla om det under arbetets gång. Sågbladstypen är viktig för att den skall bli så effektiv som möjlig. De ”kurvade” med hyfsat grova tänder anser jag vara de bästa för träarbeten. Till spirorör kör jag det helt runda kombibladet.
Har mest sågat med maskinen hela våren, men idag skulle jag slipa.
På med trekanten och ett papper, båda två Bosch original som kom med maskinen. Gissa om slippappret sitter fast? Det lossar av sig själv efter en stund, även om jag inte slipar något. Satan i gatan.
Ska jag behöva köpa icke original för att det ska fungera? Både trekant och papper var oanvänt.
På med trekanten och ett papper, båda två Bosch original som kom med maskinen. Gissa om slippappret sitter fast? Det lossar av sig själv efter en stund, även om jag inte slipar något. Satan i gatan.
Ska jag behöva köpa icke original för att det ska fungera? Både trekant och papper var oanvänt.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Det låter dassigt och så ska det förstås inte vara. Jag slipade med Feinen idag. Nästan ny platta (en rund ca 125 mm) och ett nytt papper. Jag fick hämta en tång för att få av pappret så bra det satt.MathiasS skrev:
Har mest sågat med maskinen hela våren, men idag skulle jag slipa.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 175 inlägg
Låter skumt. Jag har använt trekantsslipen en hel del, mest för detaljarbete och med utsug och originalpappren sitter kvar fint. Fick en massiv bunt papper med maskinen och har inte testat andra.
Kan det vara slipplattan som är feltillverkad? Dåliga ”krokar” i kardborren? Om man överhettar kardborrsplattor brukar det bete sig som du beskriver,
Kan det vara slipplattan som är feltillverkad? Dåliga ”krokar” i kardborren? Om man överhettar kardborrsplattor brukar det bete sig som du beskriver,
Jag har testat en Ford (jo, samma logga och allt) från Harald Nyborg som farsan köpte. Tänkte att jag behövde en egen. Så det blev en Fein 350 från Toolab. Snacka om skillnad. Det är nog en av mina favoritmaskiner. Den osar kvalitetnanowire skrev:
Jag bytte från billig Jula no-name till Fein 350 SQL när jag tröttnat på att försöka använda den mer än 10 min i sträck med domnade händer som följd. Jag valde Fein för den verkade, när jag läste om de olika, ha bäst ergonomi. Mycket nöjd så långt. Gillar lådan, finns plats för många blad och slippapper även om det är lite trångt för sladden.
Klicka här för att svara