Kan inte hitta någon märkning på braskaminen i vårt hus. Någon som känner igen märke/modell?
Anledningen till att jag frågar är för att jag behöver hitta en manual. Jag hittar inget ställe att stänga indraget så värmen sprids inte ut i rummet utan åker nog nästan rakt ut. Upplever att det brinner "för snabbt" eftersom det fladdrar väldigt mycket inne i brasan.
Tacksam för all hjälp!
Anledningen till att jag frågar är för att jag behöver hitta en manual. Jag hittar inget ställe att stänga indraget så värmen sprids inte ut i rummet utan åker nog nästan rakt ut. Upplever att det brinner "för snabbt" eftersom det fladdrar väldigt mycket inne i brasan.
Tacksam för all hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Grenada, kanske?? Finns iof en hel del den påminner om. Kör en goggling på täljstenkamin alt braskamin och visa bilder.
Redigerat:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Spaken längst ned till höger är förmodligen primärluften som ni öppnar när ni tänder och sen stänger. Sekundär luften borde vara en spak ovanför glaset någonstans. Den kan man smyg stänga lite. Kolla bakom kamin, kan vara satt där.
Redigerat:
Mattias_Jo1 tack för ditt svar!
Jo bildsökning på Google har jag redan gjort. Kollat igenom 100-tals bilder utan att hitta nån liknande. Även varit inne på enskilda märkens hemsidor och tittat.
Jag får ta och gå igenom braskaminen med lupp imorgon.
Spaken som syns på bilden går mycket riktigt att putta in men jag märker värkligen ingen skillnad.
Tack!
Jo bildsökning på Google har jag redan gjort. Kollat igenom 100-tals bilder utan att hitta nån liknande. Även varit inne på enskilda märkens hemsidor och tittat.
Jag får ta och gå igenom braskaminen med lupp imorgon.
Spaken som syns på bilden går mycket riktigt att putta in men jag märker värkligen ingen skillnad.
Tack!
Klicka här för att svara