Byggahus.se
Har lagt laminat i hallen för några år sen och ska nu lägga samma sort i rummet men vilken väg ska jag lägga det för det ska se bäst ut? Tröskel kommer att vara i öppningen. Egentligen ska man väl lägga i riktning mot fönstren men kommer det se konstigt ut från hallen då tror ni, eller tror ni det inte har så stor betydelse? Ena fönstret är mot norr och det andra mot söder men är altantak ovanför det så det tar bort lite ljus. Exakta mått på rummet är 4x6,20
Tomt rum med trägolv, dörröppningar, skyltar som visar riktning till "Fönster", tråd längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
P ptlf skrev:
Har lagt laminat i hallen för några år sen och ska nu lägga samma sort i rummet men vilken väg ska jag lägga det för det ska se bäst ut? Tröskel kommer att vara i öppningen. Egentligen ska man väl lägga i riktning mot fönstren men kommer det se konstigt ut från hallen då tror ni, eller tror ni det inte har så stor betydelse? Ena fönstret är mot norr och det andra mot söder men är altantak ovanför det så det tar bort lite ljus. Exakta mått på rummet är 4x6,20
[bild]
Jag hade lagt det åt samma håll som hallen, annars blir det en oroligare syn vid övergången..
Men det finns ingett rätt o fel utan det är en smak sak…
 
  • Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle lägga det i samma riktning som i hallen.
 
  • Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.