Byggahus.se
Ett av de två fästena till muttrarna som skall anslutas till rören i väggen har börjat läcka.
Förhoppningen är att hitta en likadan duschblandare eller ta reda på vilken tillverkare det är och hoppas att det går att köpa den som reservdel. En sista nödlösning kanske är att försöka täta gängorna med silikon?

Vi misstänker att det är Ikea eftersom den övriga inredningen i köket och badrummet kommer därifrån. Har frågat dem utan någon framgång. Om vi fått korrekt information gjordes renoveringen 2020.

Mvh Torbjörn H.
 
  • Skateboard truck delvis demonterad: axel, muttrar och brickor på träyta. Slitage synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart, modern toalettpappershållare i metall på en ljus bakgrund, med vattendroppar och en handtvålsflaska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart kran över diskbänk, vattenflaska, glas, tvättsvamp, reflekterande ytor, köksmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två metalliska föremål, troligtvis rördelar, varav en är skadad och rostig, på träunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Är det inte O-ringen som är tätningen? I så fall är det bara att ordna nya sådana antingen genom att köpa ett kit på Biltema, Amazon eller liknande, alternativt gå till någon affär (t ex VVS) som har sådant i lager. När jag lagade mitt kranhuvud använde jag en passande ring från ett sortiment jag köpt på Clas Ohlson eller möjligen Amazon.
 
Önskar att det var så lätt men det är gängorna som vittrat sönder/rostat.


MultiMan MultiMan skrev:
Är det inte O-ringen som är tätningen? I så fall är det bara att ordna nya sådana antingen genom att köpa ett kit på Biltema, Amazon eller liknande, alternativt gå till någon affär (t ex VVS) som har sådant i lager. När jag lagade mitt kranhuvud använde jag en passande ring från ett sortiment jag köpt på Clas Ohlson eller möjligen Amazon.
 
MultiMan
Är det så uselt materialval hade jag bytt hela kranen och inte lagt tid på att hitta reservdelar. Den ser ju redan rejält skabbig ut i övrigt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Eftersom det sitter en takdusch fastskruvad i kaklet så hoppas jag att kunna sätta tillbaka den här blandaren eller en likadan. Har ingen lust att täta hålen som finns där och sedan borra upp nya för att sätta dit en annan takdusch.

MultiMan MultiMan skrev:
Är det så uselt materialval hade jag bytt hela kranen och inte lagt tid på att hitta reservdelar. Den ser ju redan rejält skabbig ut i övrigt.
 
MultiMan
Blandarna ser ut att vara Nordic Kakel Nixon.

Väldigt underligt om gängorna lösts upp då den serien ska vara i mässing. Galvaniska strömmar genom felaktig jordning av diskmaskin som ställer till det?
 
Tackar så långt, det verkar stämma. Då är frågan var man hittar en butik som säljer sådana. De ser ut som att de funnits på Byggmax förut men verkar inte finnas kvar där.
Letar vidare efter någon som kan tillhandahålla reservdelar.

MultiMan MultiMan skrev:
Blandarna ser ut att vara Nordic Kakel Nixon.

Väldigt underligt om gängorna lösts upp då den serien ska vara i mässing. Galvaniska strömmar genom felaktig jordning av diskmaskin som ställer till det?
MultiMan MultiMan skrev:
Blandarna ser ut att vara Nordic Kakel Nixon.

Väldigt underligt om gängorna lösts upp då den serien ska vara i mässing. Galvaniska strömmar genom felaktig jordning av diskmaskin som ställer till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.