Byggahus.se
Har byggt en kruka i trä och ska måla den. Är obehandlat trä som ska stå utomhus under somrarna. Jag gick till colorama och en yngre anställd sa att jag skulle köpa en fönsterfärg när jag målar denna träkrukan. Men jag märker att färgen typ är genomskinlig... Är det verkligen rätt? Vilken färg skulle ni använda er av?
 
  • Träkonstruktion, inomhus, målarfärg, pensel, hantverksprojekt, halvfärdig, träplankor, öppen färgburk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Förstagångsköparen skrev:
Har byggt en kruka i trä och ska måla den. Är obehandlat trä som ska stå utomhus under somrarna. Jag gick till colorama och en yngre anställd sa att jag skulle köpa en fönsterfärg när jag målar denna träkrukan. Men jag märker att färgen typ är genomskinlig... Är det verkligen rätt? Vilken färg skulle ni använda er av?
Är det täckfärg eller kanske grundfärg? Skakat och rört om i burken ordentligt? Ta en bild på etiketten
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är det täckfärg eller kanske grundfärg? Skakat och rört om i burken ordentligt? Ta en bild på etiketten
Skakade inte så bra i och för sig
 
  • En person öppnar en burk fönsterfärg för målning, nära ett träobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Foo1
  • Laddar…
Slamfärg, kanske Falu svart?
 
F fribygg skrev:
Slamfärg, kanske Falu svart?
Vill ha vit
 
Du glömde grundfärg, måla inte insidan för då finns risk att träet ruttnar snabbt om den ska stå ute.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du glömde grundfärg, måla inte insidan för då finns risk att träet ruttnar snabbt om den ska stå ute.
För sent. Redan målat där.
 
M Förstagångsköparen skrev:
Vill ha vit
Gysinge byggnadsvård har en lämplig slamfärg om vitt är den önskade kulören.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.