Sitter på insidan av en bildörr och har blivit lös, vad för typ av bits är det, nån som kan?

• Bilens baklucka, svart plast, delvis öppen, bakgrund i textur; fokuserad närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl dom som heter spline?

XZN, kallas väl även splines. Finns på Biltema och lite varstans. Annars brukar det gå hyfsat med torx.

12 points torx?

richardtenggren
XZN, men IN12 brukar de även kallas, vanligt på VAG :)

• Gilla
DonPablo
  • Laddar…
E Euan skrev:
12 points torx?
Torx har definitionsmässigt bara 6 spetsar men det funkar förstås ändå med bara 6...

Dessa skruvarskallar fanns bla i Opelmotorer från slutet av 60 talet, då kallades de Inbus.

F
Isakare Isakare skrev:
Dessa skruvarskallar fanns bla i Opelmotorer från slutet av 60 talet, då kallades de Inbus.
Finns i varenda Tysk bil tycker jag. Tex drivaxlar på Porsche har jag för mig.

XZN som sagt, Har funnits på bilar sen många år. Har aldrig sett det på dylika monteringsställen dock. Sitter ju oftast på mer "maskinella" saker. Växellådor, drivaxlar, motorer och dylikt.

richardtenggren
S Stefan1972 skrev:
XZN som sagt, Har funnits på bilar sen många år. Har aldrig sett det på dylika monteringsställen dock. Sitter ju oftast på mer "maskinella" saker. Växellådor, drivaxlar, motorer och dylikt.
Vill minnas att det suttit XZN till gångjärnen sedan senare delen av 90-talet på VAG.
Stolskenorna sitter också med XZN på VAG, åtminstone på min från -21, jag monterade nämligen öglor för barnstol där förra sommaren :)
Det brukar också sitta XZN på splitfälgar, typ BBS, vill jag minnas :)

Patrik V.
Ja ska man köpa de som privatperson, köper man de med hål, så behöver man bara de.

F
Patrik V. Patrik V. skrev:
Ja ska man köpa de som privatperson, köper man de med hål, så behöver man bara de.
De med hål är märkbart klenare.

Patrik V.
F fsn skrev:
De med hål är märkbart klenare.
Ja givetvis, men som privatperson, kommer du inte att köra sönder de, om du inte är en sån som lyckas ha sönder en slägga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.