4 875 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Viessmann värmepump
Hej
Är det någon som har erfarenhet av Viessmann värmepumpar???
funderar på att köpa en Vitocal 300G 10kW.
För bergvärme
Är det någon som har erfarenhet av Viessmann värmepumpar???
funderar på att köpa en Vitocal 300G 10kW.
För bergvärme
Vill du vara försökskanin så ta ordentligt betalt för det.micraracing skrev:
Viessmans totalsmäck till oljepannor som såldes med mördande reklam och vilseledande information borde väl vara en varningssignal.
Lastbilar och bergvärmepumpar är väl kanske de områden där Sverige ligger främst i utvecklingen.
Installerade förra året. Funkar jättebra, men gränssnittet är inte så utvecklat som en del andra. Vill gärna se statistik för brunnens till o fråntemp i appen, men det går ju nteM micraracing skrev:
Vår klarar 150 kvm fritidshus med 2 lgh. 6 kw pump med scrollkompresso/180 meters borrhål i Dalafjällen. Klara även varmvatten o det är totalt 16 bäddar (10+6)
Otroligt tyst. Har även ftx-system. Använder ca 6 000 kwh vinterperioden o 2-3000 sommar, mest duschar. Mycket drift på kompressorn med få starter så har nog hamnat bra i dimesioneringen.
Otroligt tyst. Har även ftx-system. Använder ca 6 000 kwh vinterperioden o 2-3000 sommar, mest duschar. Mycket drift på kompressorn med få starter så har nog hamnat bra i dimesioneringen.
Scrollkompressor har väl inte använts på många år,
Klicka här för att svara
