Hej
Är det någon som har erfarenhet av Viessmann värmepumpar???
funderar på att köpa en Vitocal 300G 10kW.
För bergvärme
 
H
micraracing skrev:
Hej
Är det någon som har erfarenhet av Viessmann värmepumpar???
funderar på att köpa en Vitocal 300G 10kW.
För bergvärme
Vill du vara försökskanin så ta ordentligt betalt för det.
Viessmans totalsmäck till oljepannor som såldes med mördande reklam och vilseledande information borde väl vara en varningssignal.
Lastbilar och bergvärmepumpar är väl kanske de områden där Sverige ligger främst i utvecklingen.
 
M micraracing skrev:
Hej
Är det någon som har erfarenhet av Viessmann värmepumpar???
funderar på att köpa en Vitocal 300G 10kW.
För bergvärme
Installerade förra året. Funkar jättebra, men gränssnittet är inte så utvecklat som en del andra. Vill gärna se statistik för brunnens till o fråntemp i appen, men det går ju nte
 
Det här var då dagens trådlyft.. ts har inte varit i på forumet på mååånga år
 
  • Haha
Ulf Peter
  • Laddar…
V Vector skrev:
Det här var då dagens trådlyft.. ts har inte varit i på forumet på mååånga år
Kollade med inte när inlägget skrivits🙄
 
B
H Håkan Eriksson5 skrev:
Kollade med inte när inlägget skrivits🙄
Men det är ju läge att ta upp frågan! :) grymt bra pumpar! Får alledels för lite uppmärksamhet.
 
Vår klarar 150 kvm fritidshus med 2 lgh. 6 kw pump med scrollkompresso/180 meters borrhål i Dalafjällen. Klara även varmvatten o det är totalt 16 bäddar (10+6)
Otroligt tyst. Har även ftx-system. Använder ca 6 000 kwh vinterperioden o 2-3000 sommar, mest duschar. Mycket drift på kompressorn med få starter så har nog hamnat bra i dimesioneringen.
 
Scrollkompressor har väl inte använts på många år,
 
G Granström2 skrev:
Scrollkompressor har väl inte använts på många år,
Det är en inverter varvtalsstyrd. Tänkte scroll då det används en hel del i andra applikationer. Vet inte riktigt vilken typ/princip som används i dessa som kallas inverter.
 
Alla inverters har scroll , en kolvkopressor klara inte att reglera farten på mer än ca mellan 40 - 60 hertz
 
J jonaserik skrev:
Alla inverters har scroll , en kolvkopressor klara inte att reglera farten på mer än ca mellan 40 - 60 hertz
Trodde nog det👍
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.