Vi har tvättstuga i källaren. I rummet finns bara (välstrypt) tilluft i ytterväggen. Huset har självdrag, men ingen ventil nära tvättstugan.
I tvättstugan har vi en enkel avfuktare ståendes på golvet.
Nu har vi skaffat torkskåp som mest kommer användas med öppen dörr, men självklart kommer vara igång när vi vill torka lite snabbare.
Frågan är hur vi ska göra med ventilationen till torkskåpet.
Ska vi bara låta det vara?
Ska vi leda torkskåpets utluft ut i väggens tilluft via ett kallrasskydd?
Ska vi dessutom sätta in en kanalfläkt på vägen ut?
Jag provade att ställa frågan under ventilation men har hittills inte fått napp.
Tacksam för era kommentarer.