Har original direktel som vi använder om vi lämnar huset flera dagar på vintern.
Men det ska mycket till att ersätta vedeldningen med t ex en helt anonym bergvärme.
Vedeldning är så mycket mer än bara mata in vedkubbar.
Ger så mycket ...
Hantering i vårsolen, strålningsvärme, knaster och knäppande. Ja, typ ett levande väsen.
Med tillräcklig tyngd, så räcker det med en ordentlig brasa både morgon o kväll. För att hålla en god värme i bostaden.
Och innemiljön blir riktigt bra, då varmluften sprider sig utefter taken och ned efter fönster och ytterväggar.
Nä ... Nu ska jag lägga in några klabbar till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder