Har original direktel som vi använder om vi lämnar huset flera dagar på vintern.

Men det ska mycket till att ersätta vedeldningen med t ex en helt anonym bergvärme.

Vedeldning är så mycket mer än bara mata in vedkubbar.

Ger så mycket ...
Hantering i vårsolen, strålningsvärme, knaster och knäppande. Ja, typ ett levande väsen.

Med tillräcklig tyngd, så räcker det med en ordentlig brasa både morgon o kväll. För att hålla en god värme i bostaden.

Och innemiljön blir riktigt bra, då varmluften sprider sig utefter taken och ned efter fönster och ytterväggar.

Nä ... Nu ska jag lägga in några klabbar till.
Vedeldad brasa i en öppen spis, med synliga lågor och vedträn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Visst... 10 år till ska jag väl orka hantera ved.

Sen blir det att sälja till nån som har egen skog eller montera in kompletterande värmekälla.

Ugnen är som en go vän😇
H Hybro skrev:
Har original direktel som vi använder om vi lämnar huset flera dagar på vintern.

Men det ska mycket till att ersätta vedeldningen med t ex en helt anonym bergvärme.

Vedeldning är så mycket mer än bara mata in vedkubbar.

Ger så mycket ...
Hantering i vårsolen, strålningsvärme, knaster och knäppande. Ja, typ ett levande väsen.

Med tillräcklig tyngd, så räcker det med en ordentlig brasa både morgon o kväll. För att hålla en god värme i bostaden.

Och innemiljön blir riktigt bra, då varmluften sprider sig utefter taken och ned efter fönster och ytterväggar.

Nä ... Nu ska jag lägga in några klabbar till.
[bild]
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.