3 398 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
Växthuset tål inte sol!
Sida 1 av 2
Outl1 är väl inte kända för sin fantastiska kundservice.T Torsbyroland skrev:
Vill de inte ta det som reklamation så är väl ARN nästa steg.
Kan ju börja med att tydligt skriva att det är inom gränsen för reklamationstiden på 3 år samt att du kommer gå vidare med ARN om inte företaget löser problemet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 140 inlägg
Outl.1, liksom resten av Bygghemma-koncernen, är ju (ö)kända för att neka reklamationer, dra ut på supportärenden och återbetalningar i månader så folk ska ge upp.
Bygghemma har flera gånger hamnat på Svarta listan, alltså nekat att följa ARN:s beslut enligt den här sidan: https://www.byggahus.se/svartalistan/?text=bygghemma&kategori=alla
Därför är det nog tingsrätten och inte ARN som kan hjälpa.
Bygghemma har flera gånger hamnat på Svarta listan, alltså nekat att följa ARN:s beslut enligt den här sidan: https://www.byggahus.se/svartalistan/?text=bygghemma&kategori=alla
Därför är det nog tingsrätten och inte ARN som kan hjälpa.
Mitt växthus från annan tillverkare, där är kanalplasten bara UV-skyddad från ena sidan. Om man inte hade läst instruktionerna noggrant hade man aldrig sett skillnad.
Outlet.1 är ett gäng bedragare jag köpte en värmepump av dom och när jag kollade upp den så var den begagnad och den läkte även gas.T Torsbyroland skrev:
Skulle aldrig rekommendera någon att köpa något från Outl1. Jag köpte två blomlådor med spaljé som jag har fått reklamera 2ggr på 10 månader, först för att de inte alls såg ut som det jag beställde och sedan för att alla skruvar (70-80st totalt) börjat rosta och rosten sprider sig till övriga delar. Det här är alltså blomlådor de själva skriver ska ha lång livslängd i nordiskt klimat och ha ”hållbar konstruktion för långvarig användning i utomhusmiljöer”. Efter en månads väntetid på svar så ville de lämna en kompensation på max 300kr om jag behöll lådorna och fixade nya skruvar och gjorde allt arbete själv 🤣 Detta är blomlådor som kostar 1500kr/st och blir totalt värdelösa när skruvarna väl rostat sönder då spaljén och blomlådorna inte längre kan hålla ihop. Det är alltså inte särskilt serviceinriktade och säljer skräp. Har nu bett om att de får komma och hämta upp lådorna mot att jag får återbetalning men vi får se om de behagar att svara på det alls då det tar ungefär 2 veckor för dem att svara.