Hej alla!
Vi har köpt ett växthus från outl.1 och nu vittrar plastmaterialet i rutorna sönder. Vi har haft det uppe under två säsonger och är inne på den tredje , är detta en rimlig livslängd på ett växthus?
Mvh Roland Jonsson
 
  • Wow
UffePlåtis
  • Laddar…
Ett växthus borde ju klara betydligt fler år.
Har ju 3 års reklamationsrätt så bara att höra av sig till företaget och hoppas de sammarbetar.
 
  • Gilla
Mickekarlsby och 2 till
  • Laddar…
Dede77 Dede77 skrev:
Ett växthus borde ju klara betydligt fler år.
Har ju 3 års reklamationsrätt så bara att höra av sig till företaget och hoppas de sammarbetar.
Vi har försökt vid flera tillfällen och bifogat fotografier och får till svar att vi kan köpa reservskivor från deras företag.
 
T Torsbyroland skrev:
Vi har försökt vid flera tillfällen och bifogat fotografier och får till svar att vi kan köpa reservskivor från deras företag.
Outl1 är väl inte kända för sin fantastiska kundservice.

Vill de inte ta det som reklamation så är väl ARN nästa steg.
Kan ju börja med att tydligt skriva att det är inom gränsen för reklamationstiden på 3 år samt att du kommer gå vidare med ARN om inte företaget löser problemet.
 
  • Gilla
damm och 10 till
  • Laddar…
BirgitS
Outl.1, liksom resten av Bygghemma-koncernen, är ju (ö)kända för att neka reklamationer, dra ut på supportärenden och återbetalningar i månader så folk ska ge upp.

Bygghemma har flera gånger hamnat på Svarta listan, alltså nekat att följa ARN:s beslut enligt den här sidan: https://www.byggahus.se/svartalistan/?text=bygghemma&kategori=alla
Därför är det nog tingsrätten och inte ARN som kan hjälpa.
 
  • Gilla
TCG och 10 till
  • Laddar…
hsd
Varnar också för outl1, de har ingen kundservice öht.
Kan liknas med att handla på marknader eller auktioner
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
T Torsbyroland skrev:
Hej alla!
Vi har köpt ett växthus från outl.1 och nu vittrar plastmaterialet i rutorna sönder. Vi har haft det uppe under två säsonger och är inne på den tredje , är detta en rimlig livslängd på ett växthus?
Mvh Roland Jonsson
har du nån länk till växthuset
 
M maria01 skrev:
har du nån länk till växthuset
Nej, men det var på 18 m2 med skjutdörrar och traditionell modell. 6 mm skivor.
 
M maria01 skrev:
[länk]

så det är kanalplasten som är sönder?

kan vara så att dom inte klarar svensk kyla
Ja, den vittrar sönder och vi tror att kanalplasten inte tål solen.
 
Mitt växthus från annan tillverkare, där är kanalplasten bara UV-skyddad från ena sidan. Om man inte hade läst instruktionerna noggrant hade man aldrig sett skillnad.
 
  • Gilla
Svempa50 och 2 till
  • Laddar…
T Torbjörn Einarsson skrev:
Mitt växthus från annan tillverkare, där är kanalplasten bara UV-skyddad från ena sidan. Om man inte hade läst instruktionerna noggrant hade man aldrig sett skillnad.
Vi följde instruktionerna gällande uv-skyddet.
 
hsd
Har Du någon bild på rutorna och hur det har vittrat
Vi har ett växthus med kanalplast och det har stått i 15+ år utan några problem
 
T Torsbyroland skrev:
Hej alla!
Vi har köpt ett växthus från outl.1 och nu vittrar plastmaterialet i rutorna sönder. Vi har haft det uppe under två säsonger och är inne på den tredje , är detta en rimlig livslängd på ett växthus?
Mvh Roland Jonsson
Outlet.1 är ett gäng bedragare jag köpte en värmepump av dom och när jag kollade upp den så var den begagnad och den läkte även gas.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Skulle aldrig rekommendera någon att köpa något från Outl1. Jag köpte två blomlådor med spaljé som jag har fått reklamera 2ggr på 10 månader, först för att de inte alls såg ut som det jag beställde och sedan för att alla skruvar (70-80st totalt) börjat rosta och rosten sprider sig till övriga delar. Det här är alltså blomlådor de själva skriver ska ha lång livslängd i nordiskt klimat och ha ”hållbar konstruktion för långvarig användning i utomhusmiljöer”. Efter en månads väntetid på svar så ville de lämna en kompensation på max 300kr om jag behöll lådorna och fixade nya skruvar och gjorde allt arbete själv 🤣 Detta är blomlådor som kostar 1500kr/st och blir totalt värdelösa när skruvarna väl rostat sönder då spaljén och blomlådorna inte längre kan hålla ihop. Det är alltså inte särskilt serviceinriktade och säljer skräp. Har nu bett om att de får komma och hämta upp lådorna mot att jag får återbetalning men vi får se om de behagar att svara på det alls då det tar ungefär 2 veckor för dem att svara.
 
  • Ledsen
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.