D
Jag har gjutit tre stycken plintar 30x25 cm på berg i dagen.

Behöver jag vattna?

Solen gassar och det blåser.

Funderar på om jag ska svepa in plintarna i lite blött tyg första dagarna.
 
Jag hade täckt dem och vattnat några dagar.
Det är mindre jobb än å göra om ifall de spricker.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Problemet för mig är att jag inte kan vattna traditionellt med en vattenslang. Plintarna ligger för långt bort.

Vad tror ni om att vepa plintarna med blöta trasmattor och sen bra en plastsäck över?
 
D Derbyboy skrev:
Problemet för mig är att jag inte kan vattna traditionellt med en vattenslang. Plintarna ligger för långt bort.

Vad tror ni om att vepa plintarna med blöta trasmattor och sen bra en plastsäck över?
Funkar säkert!
(Traditionellt hade man nog täckt med begagnade cementsäckar och burit dit vatten med hink eller vattenkanna om man saknat möjlighet till rinnande vatten i slang)
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Sådär
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
D
Plintarna kan inte få för mycket vatten eller?

Först fick de brinna i 12h och sen virade jag blöta trasmattor och sopsäck runt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.