Hej.

Ska till att börja renovera tvättstugan i vårt hus från 1974.Huset har en gjuten sula.

Det vi ser på bilden är prisolrören som går ut till köket, Rören ligger nergjutna i sulan, och som ni ser har de helt enkelt bockat upp dem precis där väggen slutar. På andra sidan väggen är ett ganska så nyrenoverat badrum.

Tanken är att lägga en ny plastmatta med väv på väggarna. Var och hörde med de som ska lägga nytt golv om hur jag ska göra med rören som går ut till köket, och visade denna bild....Fick som svar att hör med VVS firman. Åkte och hörde med en VVS firman, där de sa....Hör med mattläggarna hur de vill ha det 🤦‍♂️

Har vart en del funderingar hur jag ska gå till väga med detta. Går ju att sätta ett fördelarskåp i väggen, men att bila runt rören och försöka bocka upp dem så de går inne i väggen, vet jag inte om jag vågar, utan att det händer något tråkigt med något rör.
En fundering är att helt enkel flytta ut hela väggen och sätta en fördelarskåp, för att slippa trilskas med de gamla rören. Eller om det går att bara bygga ut väggen där skåpet ska vara monterat. Blir ju lite krabb för mattläggnar då kanske.

Tips mottages gärna...

• Blå prisolrör som går ut från väggen ovanför ett grönt golv, i en tvättstuga under renovering i ett hus från 1974.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla med golvläggaren om han kan gjuta en liten klack 5 cm ut på govet och en dm högt.
Det är ett inte helt ovanligt knep.

• Gilla
Götesson76
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.