7 757 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Vattenrör i tak
Jag har problem med att vattenrören till duschen (15mm rör i rör) som är dragna längs en yttervägg fryser. Vill flytta dessa och helst dra dem dolt i taket. Problemet är att jag har glespanel 22mm och skyddsrören har diameter 25mm.
Jag tänkte dra rören mellan 3 inspektionsluckor. Är det ok att dra något annat än rör i rör. Där jag behöver skarva med kopplingar kommer jag ha inspektionslucka.
Jag tänkte dra rören mellan 3 inspektionsluckor. Är det ok att dra något annat än rör i rör. Där jag behöver skarva med kopplingar kommer jag ha inspektionslucka.
Tack för svar, prisol är alltså ok att lägga upp i taket. Jag kommer behöva skjuta in rören i taket mellan inspektionsluckorna typ 2,5m och så kommer rören ligga löst på gipsskivorna. Taket är ju redan på plats så dubbel gles är inget alternativ.
Lite knepigt att få dom så raka , går att lägga på golvet och knacka med träklubba så rakt det går att få , så du ev . kan sticka dom längre , kommer säker att fastna lite då och då mot glesen vid instick , men skam den som ger sig
Lösa , fäst dom med ett fäste i inspektionsluckan , dom kommer inte att röra sig i taket
Lösa , fäst dom med ett fäste i inspektionsluckan , dom kommer inte att röra sig i taket
Klicka här för att svara