Jag har problem med att vattenrören till duschen (15mm rör i rör) som är dragna längs en yttervägg fryser. Vill flytta dessa och helst dra dem dolt i taket. Problemet är att jag har glespanel 22mm och skyddsrören har diameter 25mm.
Jag tänkte dra rören mellan 3 inspektionsluckor. Är det ok att dra något annat än rör i rör. Där jag behöver skarva med kopplingar kommer jag ha inspektionslucka.

L
Prisolrör 15 mm är 20 mm utvädigt hela längder , kan skarvas i inspektionslucka som är tät enligt reglerna , men är lite knepigare att få dit

kulle
Annars får du kanske ha dubbel glespanel :)

Tack för svar, prisol är alltså ok att lägga upp i taket. Jag kommer behöva skjuta in rören i taket mellan inspektionsluckorna typ 2,5m och så kommer rören ligga löst på gipsskivorna. Taket är ju redan på plats så dubbel gles är inget alternativ.

L
Lite knepigt att få dom så raka , går att lägga på golvet och knacka med träklubba så rakt det går att få , så du ev . kan sticka dom längre , kommer säker att fastna lite då och då mot glesen vid instick , men skam den som ger sig
Lösa , fäst dom med ett fäste i inspektionsluckan , dom kommer inte att röra sig i taket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.