6 509 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Vattenpumpen vill inte starta!
Hejsan hoppas nån kan hjälpa mig hur jag ska få igång min vatten pump. Har en äldre djupbrunnspump från grundfors. Vi har haft lite problem nu med vårat vatten som hade fryst i går natt när vi hade - 20. Idag när vi hade plusgrader så försvann isproppen som hade stt sig. Men nu vill inte pumpen starta. Det finns ström fram men motorskyddet vill inte slå på pumpen. Det låter som om pumpen vill starta men inte orkar. Vet inte om det har med trycket att göra ell nått sånt. Skulle verkligen behöva hjälp och hoppas på att pumpen inte är trasig.
Tack på förhand om det kommer in några tips.
Tack på förhand om det kommer in några tips.
Medlem
· Västra Götalands
· 139 inlägg
Står pumpen kallt? Min pump startar inte titt som tätt nu när det är kallt som attan. Lösningen är en liten byggvärmefläkt som höjer tempen i "pumprummet" ute i den svinkalla ladan. Är nån "krets" eller nåt som inte fungerar vid för sträng kyla så pumpen inte får signalen att starta.
Men låter det som att pumpen vill starta? Då borde ju signalen komma fram? Du kan ju testa att värma upp om det är kallt runt pumpen.
Testa det.
Mvh Andreas
Men låter det som att pumpen vill starta? Då borde ju signalen komma fram? Du kan ju testa att värma upp om det är kallt runt pumpen.
Testa det.
Mvh Andreas
Redigerat:
Klicka här för att svara