Medlem
· Västernorrland
· 12 033 inlägg
Annars vid såna här situationer när man verkligen verkligen inte vill byta nånting och det kanske bara handlar om en skadad kona/säte så kan man använda typ loctite hydraultätning. En röd flytande vätska som är suverän på att täta dylika saker.
Det lagar ju såklart inte spruckna rör eller andra fysiska skador utan bara sånt som gör en gråhårig om det läcker ack så lite men man inte ser nå skador.........
Såklart inget normalt VVS attribut men det är bra !
Det lagar ju såklart inte spruckna rör eller andra fysiska skador utan bara sånt som gör en gråhårig om det läcker ack så lite men man inte ser nå skador.........
Var köper man den där flytande vätskan och vad heter den?Stefan1972 skrev:Annars vid såna här situationer när man verkligen verkligen inte vill byta nånting och det kanske bara handlar om en skadad kona/säte så kan man använda typ loctite hydraultätning. En röd flytande vätska som är suverän på att täta dylika saker.
Medlem
· Västernorrland
· 12 033 inlägg
Hydraltätning i färskvatten?Stefan1972 skrev:Annars vid såna här situationer när man verkligen verkligen inte vill byta nånting och det kanske bara handlar om en skadad kona/säte så kan man använda typ loctite hydraultätning. En röd flytande vätska som är suverän på att täta dylika saker.
Nja, då är det bättre att smörja på konan (ej gängorna) med livsmedelsklassad loctite och dra åt!
Tex Loctite 148.
http://productinfoimg.luna.se/i/847c7ac4faee2875ab0ab327d5d84d12
RSK: 4051215
Medlem
· Västernorrland
· 12 033 inlägg
jo det är sant, tänkte inte ens på den sorten. Jag är ju bilmek själv så det är ju den andra man använder. Jag har dock svårt att föreställa mig att det kryper över nå mycket föroreringar i vattnet även om man använder hydraulvarianten. Det är ju inte direkt inne i röret man applicerar det..........
Klicka här för att svara