Hej

Vi har ett hus från-72 som idag har en luft/luft värmepump samt elelement. Vi har även en kamin.
2-planshus med källare.

Alla fönster är original 2 glasfönster. Huset ligger i Västra Götaland, så det är sällan längre perioder med kyla, men ofta blåsigt på vintern.

I december gjorde vi av med ca 1300 kvm, men då har alla element varit avstängda och vi har enbart annvänt luftvärmepumpen samt eldat i kaminen. Vi har haft runt 17-18 grader.

Nu funderar vi på i vilken ordning vi ska prioritera. Ska vi börja byta fönster till 3-glas alt uppgradera befintliga fönster med isolerglas.
Eller ska vi satsa på ett vattenburet värmesystem med en luft/vattenpump?

Planen är att genomföra både fönsterbyte och byte av värmesystem. Men vilket ska vi börja med?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.