Hej
Vi har ett hus från-72 som idag har en luft/luft värmepump samt elelement. Vi har även en kamin.
2-planshus med källare.
Alla fönster är original 2 glasfönster. Huset ligger i Västra Götaland, så det är sällan längre perioder med kyla, men ofta blåsigt på vintern.
I december gjorde vi av med ca 1300 kvm, men då har alla element varit avstängda och vi har enbart annvänt luftvärmepumpen samt eldat i kaminen. Vi har haft runt 17-18 grader.
Nu funderar vi på i vilken ordning vi ska prioritera. Ska vi börja byta fönster till 3-glas alt uppgradera befintliga fönster med isolerglas.
Eller ska vi satsa på ett vattenburet värmesystem med en luft/vattenpump?
Planen är att genomföra både fönsterbyte och byte av värmesystem. Men vilket ska vi börja med?