Byggahus.se
Hej !

Har begärt in en offert gällande installation utav ett vattenburet golvvärmesystem från Roth.
Grundförutsättningarna är följande (kanske inte dom mest optimala). oisolerad bottenplatta 50mm cellplast,19mm spånskiva och 14mm parkett/laminat.dessa skall rivas upp och ersättas med Kährs mattlackad ek i samma tjocklek.Blir ett sk flytande golv.
Vi planerar för en öppnare planlösning mellan kök och vardagsrum därav kommer vi att öppna upp vägg mellan dessa.totalytan för dessa är ca:43 kvm. Tilläggas bör att uppvärming utav dessa uttymmen och i övriga huset gjörs utav radiatorer, för övrigt är pannan inne på sista refrängen och senare i vår planeras även installation utav bergvärme där jag också har en del beslutsångerst ang val utav fabrikat utav panna (troligen Nibe 6kkw) då planlösningen ej möjliggör att dessa kan användas är vattenburet vårt enda allternativ.Till detta tillkommer ytterligare yta på ca 33 kvm men är ännu ej i ordningställt, gjutning utav bottenplattan påbörjas inom det närmaste så fort markarbetet är färdigt. kostnaden lär bli åtskilligt mycket billigare då ingjutning sker i betongplattan. Offerten jag fick utav firman utgick ifrån två olika lösningar dels en spårad spånskiva eller cellplastskiva kostnaderna för dessa landade på 75 tkr resp 84 tkr ink moms.Leverantören garanterar tydligen en 80% upptagningsgrad utav värmen uppåt,bra eller dåligt, vad anser ni??, Vad anser ni om priset på offerten, i mitt tycke verkar det vara väl saftigt eller?. Ge mig gärna lite goda råd och rön då beslutsfattarångesten är stor.

mvh/Bo

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.