Stickan56 Stickan56 skrev:
Perfekt, förenklar felsökningen.

Stickan
När en plåtslagare bockar rör

Pissoaren på rastplatsen vid Ångersjön E4 söder om Hudiksvall. Kreativt?

Keramiskt urinal med metallrör, väggmonterad spolmekanism, i en toalettstall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]
det är för fulla utländska chaufförer.........så de inte ramlar omkull alltså.

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]
Du och uffe har kissat på samma ställe :crysmile:

U UffeH skrev:
[bild]
Om man behöver ett handtag att hålla sig i?
Toaletten på rastplatsen vid Ångersjön.

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Du och uffe har kissat på samma ställe :crysmile:
Vem säger att jag kissade. ;) Kanske vände i dörren då jag såg rördragningen. :p

Edit: Nu fattade jag... Sorry. :oops: Men ett sådant konstverk tål kanske upprepad publicering. :thinking:

Höghus Höghus skrev:
Har denna varit med? Snodd från twitter.
Men vinkeln är bra…

/Höghus

[bild]
Denna måste vara gjord i enkom för att publiceras...

Tyngkraften är besegrad!
Rörinstallation går genom kaklad vägg och golv med en innovativ böjning vid hörnet.
Skapa konto

• Haha
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Tyngkraften är besegrad!
[bild]
Vattenlås

• Gilla
hsd
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vattenlås
Tänkte inte på det… (men jag är inte helt övertygad om att vattenlåset är placerat på rätt ställe).

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Krilleman
Jag bumpar denna tråd, med en liten fundering. Jag är inte säker på att detta kvalar in som värsta VVS, men eftersom jag inte lyckas lista ut vad som hänt här, så lägger jag bilden här och ser fram emot spekulationer.
Varför är två ledningar ihopkopplade (primitiv blandare till ett tidigare handfat med bara en anslutning, kanske?), och varför finns det tre ledningar till att börja med? Det är från en B&B i ett hus från gissningvis sent 1800-tal. På våningen under finns inga ledtrådar kring ledningarna, utan allt var dolt så långt jag kunde se.

Handfat med tre ledningar under, varav två ihopkopplade, i ett rum med blått golv och vit vägg på ett äldre B&B.
Skapa konto

Pluggat varmvatten, nu bara kallvatten där det ena röret leder vidare till nästa tappställe.

• Gilla
bakterie och 1 till
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Jag bumpar denna tråd, med en liten fundering. Jag är inte säker på att detta kvalar in som värsta VVS, men eftersom jag inte lyckas lista ut vad som hänt här, så lägger jag bilden här och ser fram emot spekulationer.
Varför är två ledningar ihopkopplade (primitiv blandare till ett tidigare handfat med bara en anslutning, kanske?), och varför finns det tre ledningar till att börja med? Det är från en B&B i ett hus från gissningvis sent 1800-tal. På våningen under finns inga ledtrådar kring ledningarna, utan allt var dolt så långt jag kunde se.

[bild]
Låt mig gissa. Det pluggade röret går till varmvatten. Det ena kalla röret går till ett intilliggande rum där man kanske har en tvättmaskin? Dvs, detta var ett sätt att skarva vidare röret

• Gilla
bakterie
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Pluggat varmvatten, nu bara kallvatten där det ena röret leder vidare till nästa tappställe.
F-n, du hann precis före... 👌

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Tack, då har jag lärt mig något idag också. Ja, det låter sannolikt att det är en vidareskarvning. I rummet under står mycket riktigt en tvättmaskin utmed den väggen.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.