52 462 läst ·
138 svar
52k läst
138 svar
Värsta VVS-kopplingen?
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 11 708 inlägg
Jag bumpar denna tråd, med en liten fundering. Jag är inte säker på att detta kvalar in som värsta VVS, men eftersom jag inte lyckas lista ut vad som hänt här, så lägger jag bilden här och ser fram emot spekulationer.
Varför är två ledningar ihopkopplade (primitiv blandare till ett tidigare handfat med bara en anslutning, kanske?), och varför finns det tre ledningar till att börja med? Det är från en B&B i ett hus från gissningvis sent 1800-tal. På våningen under finns inga ledtrådar kring ledningarna, utan allt var dolt så långt jag kunde se.
Varför är två ledningar ihopkopplade (primitiv blandare till ett tidigare handfat med bara en anslutning, kanske?), och varför finns det tre ledningar till att börja med? Det är från en B&B i ett hus från gissningvis sent 1800-tal. På våningen under finns inga ledtrådar kring ledningarna, utan allt var dolt så långt jag kunde se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låt mig gissa. Det pluggade röret går till varmvatten. Det ena kalla röret går till ett intilliggande rum där man kanske har en tvättmaskin? Dvs, detta var ett sätt att skarva vidare röretB bakterie skrev:Jag bumpar denna tråd, med en liten fundering. Jag är inte säker på att detta kvalar in som värsta VVS, men eftersom jag inte lyckas lista ut vad som hänt här, så lägger jag bilden här och ser fram emot spekulationer.
[bild]