3 487 282 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Vad du än gör, ställ aldrig frågan till din elektriker om hen gjort ett allvarligt fel någon gång. Risken är stor att du får en chock när hen svarar ja.Janu78 skrev:
Det finns bara ett sätt att aldrig göra fel och det är att aldrig göra någonting.
Där borde ringklocka ringa i den som äger anläggningen, här har vi det igen ägarna till husen har i min tes tre kategorier de som vet men gör endå, vill vara hjälpsamma men inte förstår bättre och gör det den blir tillsagd efter invändningar. Din liknelse skulle liknas vid att jag erbjuder mig att laga kyckling, och säger att jag ej är kock. De har olika efterverkningar, kycklingen kan du skära upp ser du råda ej fullt tillagad, lättare för matgästen. Syns direkt om fel.useless skrev:
Nu när tråden ändå har gjort en redig dikeskörning, några fler som haft dubbla besiktningar av mätarbytet?
Känns som om eon inte litar på sina underentreprenörer?
Hade (o)turen att vara hemma första bes.tillfället så jag bytte några jobbrelaterade meningar med killen eftersom jag trodde vi var i samma bransch men det var vi tydligen inte.
Andra gången så var det en kille som hade luren klistrad mot örat nästan hela tiden och var väl inte så intresserad av sitt jobb vad det verkade, iaf inte just då.
(Jag har en kamera på 2:a vån ovanför entrén (och mätarskåpet råkar också befinna sig där) riktad ganska brant neråt så en del har fastnat på "film")
Besiktningen bestod i att ta en massa bilder och känna på anslutningarna, kunde dock inte avgöra om de använde rätt skruvmejsel 🤔
Ha ha höll nästan på att glömma, ingen av dom inkl. mätarbytaren lyckades låsa skåpet efter sig, det är ett sådant där man skruvar några varv fram o tillbaka, killen som besikta första gången hann säga att det var trasigt innan jag påpekade hur låset faktiskt fungerar.
Känns som om eon inte litar på sina underentreprenörer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade (o)turen att vara hemma första bes.tillfället så jag bytte några jobbrelaterade meningar med killen eftersom jag trodde vi var i samma bransch men det var vi tydligen inte.
Andra gången så var det en kille som hade luren klistrad mot örat nästan hela tiden och var väl inte så intresserad av sitt jobb vad det verkade, iaf inte just då.
(Jag har en kamera på 2:a vån ovanför entrén (och mätarskåpet råkar också befinna sig där) riktad ganska brant neråt så en del har fastnat på "film")
Besiktningen bestod i att ta en massa bilder och känna på anslutningarna, kunde dock inte avgöra om de använde rätt skruvmejsel 🤔
Ha ha höll nästan på att glömma, ingen av dom inkl. mätarbytaren lyckades låsa skåpet efter sig, det är ett sådant där man skruvar några varv fram o tillbaka, killen som besikta första gången hann säga att det var trasigt innan jag påpekade hur låset faktiskt fungerar.
Redigerat:
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
>>suck<< ...
Om Man Nu vill hempula lite, varför tittar man inte på vad Någon Insatt gjort,
Och Gör Likadant,
Med Samma Grejer?
Jag frågar varje gång, kan någon svara??
Om Man Nu vill hempula lite, varför tittar man inte på vad Någon Insatt gjort,
Och Gör Likadant,
Med Samma Grejer?
Jag frågar varje gång, kan någon svara??
Så om du beställer ett jobb av en välrenommerad elfirma och personen som kommer dit bara har gjort 1500 av de 1600 timmarnas praktik som behövs då ska inte vederbörande få göra jobbet?EdwinG84 skrev:
Där borde ringklocka ringa i den som äger anläggningen, här har vi det igen ägarna till husen har i min tes tre kategorier de som vet men gör endå, vill vara hjälpsamma men inte förstår bättre och gör det den blir tillsagd efter invändningar. Din liknelse skulle liknas vid att jag erbjuder mig att laga kyckling, och säger att jag ej är kock. De har olika efterverkningar, kycklingen kan du skära upp ser du råda ej fullt tillagad, lättare för matgästen. Syns direkt om fel.
För att klargöra en sak man skickar inte ut icke behöriga själva, så är han under lärlingstid så ska allt övervakas utav en behörig elektriker.useless skrev:
Panor82 skrev:
Förstår att du inte är verklighets förankrad då du bara är ute efter att hugga på allt utan substans om hur det funkar!useless skrev:
Demmpa skrev:
Färgblind dåsnaggletooth skrev:
En kollega blev utringd till en idrottsförening för några veckor sedan som helt plötsligt hade "konstig el" i sin anläggning.
Visade sig att servisen saknade en fas så eons lokala jourgubbe tillkallades som konstaterade att en servisledningssäkring gått.
Då nämner vaktmästaren att mätaren byttes nog igår kväll...
Inget fel här va?
[bild]
Och ja, "Mätarbytesteknikern" har alltså lämnat det s
