3 487 265 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Jag skulle byta ut plafondlampan i dotterns sovrum och den var lite lustigt jordad. Jordkabel från lampan fastskruvad i lampans takfäste. Sen kan man helt enkelt övriga jordkablar över takfästet. De ramlade ut väldigt lätt när man petade på de.
Ovanför sitter en skarvad kabel (oklart varför) där man använt wago så konceptet var inte okänd, men man hade kanske inte någon med tre anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ovanför sitter en skarvad kabel (oklart varför) där man använt wago så konceptet var inte okänd, men man hade kanske inte någon med tre anslutningar.
Kreativt. Synd att personen verkar saknat känsla.Fairlane skrev:
Jag skulle byta ut plafondlampan i dotterns sovrum och den var lite lustigt jordad. Jordkabel från lampan fastskruvad i lampans takfäste. Sen kan man helt enkelt övriga jordkablar över takfästet. De ramlade ut väldigt lätt när man petade på de.
[bild]
Men herregud! Hen har ju lyckats tänka rätt för nollan men sen måste det har varit paus i Lets dance eller något och "jag ska bara..." efter en grogg eller något.Fairlane skrev:
[bild]
Det finns dock ett litet försvar för den person, som gjort detta ( mot bättre vetande). Den kan ha tänkt, efter att ha läst lite om enkel och dubbelisolering, att det inte får finnas åtkomlig metall invid enkelisolerade ledare. I just det här fallet, så är fästet i metall och ligger invid enkelisolerade ledare. Fästet trädes sedan genom ett isolerat ( lackat) hål, vilket gör att fästets utstick inte är skyddsjordat och det måste ju åtgärdas!
P.S. man måste tänka positivt D.S.
P.S. man måste tänka positivt D.S.
Njae, du har nog lite för höga föreställningar gällande tankeförmågan hos vederbörande. Det du talar om har tillverkaren av armaturen tänkt på och monterat en jordledare mellan fästet och sockerbiten i koppen. Kopplas skyddsjorden i sockerbiten vid installation som det är tänkt blir ju fästet också jordat.HasseTeknik skrev:
Det finns dock ett litet försvar för den person, som gjort detta ( mot bättre vetande). Den kan ha tänkt, efter att ha läst lite om enkel och dubbelisolering, att det inte får finnas åtkomlig metall invid enkelisolerade ledare. I just det här fallet, så är fästet i metall och ligger invid enkelisolerade ledare.
Bäst vore väl om en sån här bild censurerades bort från internet., men den fyller väl ett behov när porslinsproppen inte kan ersättas med ett kraftigare metallföremål.
Fake dvärgbrytare märkt som en riktig. Väger dock bara hälften av vad en riktig väger.
Fake dvärgbrytare märkt som en riktig. Väger dock bara hälften av vad en riktig väger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får göra en pudel och lova att granska bilden bättre nästa gång!A alfista skrev:Njae, du har nog lite för höga föreställningar gällande tankeförmågan hos vederbörande. Det du talar om har tillverkaren av armaturen tänkt på och monterat en jordledare mellan fästet och sockerbiten i koppen. Kopplas skyddsjorden i sockerbiten vid installation som det är tänkt blir ju fästet också jordat.
Då borde den inte vara märkt C6? Jag tror mer på att någon vill tjäna extra pengar på att sälja en icke-fungerande produkt. Sen om det i praktiken är en brytare man har märkt som en säkring eller om man har konstruerat enklast möjliga mekanism vet jag inte. Borde inte en brytare ha lite gnistskydd och annat?
Läs mina sista tre ord
Som jag tror är betydligt troligare än att man medvetet tillverkar fejkade produkter. Tillverka medvetet fejkade produkter är ju mycket kortsiktig förtjänst som aldrig kan ge några större vinster i långa loppet.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 743 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 743 inlägg
Tittar man på videon så framgår det att den satt i en generator, förmodligen som överströmsskydd.
Vill man vara välvillig så är det tänkbart att det är en brytare och att generator tillverkaren omedvetet har satt in en felaktig komponent.
Vill man vara välvillig så är det tänkbart att det är en brytare och att generator tillverkaren omedvetet har satt in en felaktig komponent.