3 487 249 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
I Elinstallationsreglerna står det under 5.22.8.3::HasseTeknik skrev:
Installationskabel och styrkabel kan i regel böjas till radien 8 x D, där D är kabelns diameter.
Installationskablar av typerna EKK, EKLK och EKRK med arean 1,5 mm² och 2,5 mm² kan förläggas med en mindre böjningsradie.
Båda delarna antagligen...HasseTeknik skrev:
Det är nog snabbare att räkna upp vad som finns jämfört med vad som fattas.useless skrev:
Estetik finns det åtminstone inte tillstymmelse till.
Medlem
· Halland
· 4 497 inlägg
Jag ser inga direkta fel med installationen och den är väl klamrad. Men allmän IQ och god smak borde införas som krav i bestämmelserna.
Elsäkerhetsverket borde lägga 100 miljoner på att ta fram ett mätinstrument för IQ och smak i stället för att uppröras över hemmapul.
Elsäkerhetsverket borde lägga 100 miljoner på att ta fram ett mätinstrument för IQ och smak i stället för att uppröras över hemmapul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källa: https://www.reddit.com/r/techsupportgore/comments/j251ld/it_works/
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Inte mer än att dragningen av kabel såg ut som 10 åring gjort bättre.A Anders_Nilsson skrev:
Då har jag inte granskat något mer
Dax att göra något åt detta ormboet. Finns i mitt nuvarande hus jag köpte i december väl medveten om skicket på centralen. Fick kåken 250k under marknadsvärdet så det gör inte så mycket. Jag misstänker att hela centralen är ett fulbygge. Inte tittat i den ännu. Någon auktoriserad här som känner sig manad får gärna höra av sig. Finns i nordvästra Skåne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom igen, lyft på locket och posta en bild. Vi är nyfikna...Logad skrev:
Dax att göra något åt detta ormboet. Finns i mitt nuvarande hus jag köpte i december väl medveten om skicket på centralen. Fick kåken 250k under marknadsvärdet så det gör inte så mycket. Jag misstänker att hela centralen är ett fulbygge. Inte tittat i den ännu. Någon auktoriserad här som känner sig manad får gärna höra av sig. Finns i nordvästra Skåne.
[bild]