JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
”Under den senare delen av 2000-talet - - -”
Är det verkligen lämpligt att formulera det så? Jag gissar att de menar perioden 2006-2009 (ungefär), men om man hade skrivit "under den senare delen av 1700-talet" - hade man inte tänkt att det är mellan 1750-1799 då?

• Gilla
1
  • Laddar…
JanneJanne123
B b8q skrev:
Är det verkligen lämpligt att formulera det så? Jag gissar att de menar perioden 2006-2009 (ungefär), men om man hade skrivit "under den senare delen av 1700-talet" - hade man inte tänkt att det är mellan 1750-1799 då?
Texten är saxad från Wikipedia, så du har alla möjligheter att omformulera den där.

Edit: håller med i sak, formulerat på det sättet blir tidpunkten dynamisk.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Texten är saxad från Wikipedia, så du har alla möjligheter att omformulera den där.

Edit: håller med i sak, formulerat på det sättet blir tidpunkten dynamisk.
Som ytterligare en ot-komplettering så heter Kungliga Tekniska Högskolan fortfarande just KTH, fast det självständigt är ett universitet. Namnet var för inarbetat för att bytas till KTU.

elpaco elpaco skrev:
Som ytterligare en ot-komplettering så heter Kungliga Tekniska Högskolan fortfarande just KTH, fast det självständigt är ett universitet. Namnet var för inarbetat för att bytas till KTU.
Fast Chalmers, heter bara Chalmers! ;)

Nej, Chalmers Tekniska Högskola heter just så, men alla är noga med att det kallas bara just Chalmers. Och är formellt också ett universitet.

Ni kan starta en ny tråd om namn på universitet. Denna tråd handlingar om tokiga elinstallationer.

• Gilla
nmeden och 1 till
  • Laddar…
Då tar vi LTH som får lov att kalla sig universitet men behåller sin väl inarbetade varumärke.

Malmö tycker dock sig vara ett universitet nuförtiden, men jag hävdar fortfarande att det är en lekskola, dvs Malmö lekskola.

• Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Ni kan starta en ny tråd om namn på universitet. Denna tråd handlingar om tokiga elinstallationer.
Det finns en klassisk ellösning på Chalamers, som elektroteknologerna byggde. Kanske inte så farlig, men klockan i huvudföreläsningssalen gick fem minuter snabbare mellan kvart över och hel, för att sedan under en kvart sacka efter fem minuter (rast) ..

• Gilla
  • Haha
Edvuld och 9 till
  • Laddar…
Här är en sockerbit som fått jobba hårt.
Öppen eldosa med trådar kopplade till en överbelastad anslutningsklämma, omgiven av rör på en blå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Pen och 5 till
  • Laddar…
Som den här kopplingsplinten jag hittade i en bilverkstad.
Den sätt i en värmefläkt tiĺl en lackbox ;)

• Använd kopplingsplint täckt med damm och smuts, fotograferad på en beige bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
Pen och 5 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Som den här kopplingsplinten jag hittade i en bilverkstad.
Den sätt i en värmefläkt tiĺl en lackbox ;)
Den fungerar enligt principen om vulkaniserande gummi, dvs att det successivt smälter samman för bättre hållfasthet. Så det är absolut inget fel på den. Alls. Inte. Sådeså.

ricebridge ricebridge skrev:
Den fungerar enligt principen om vulkaniserande gummi, dvs att det successivt smälter samman för bättre hållfasthet. Så det är absolut inget fel på den. Alls. Inte. Sådeså.
Aj då...
Hade jag vetat att det var den modellen av kopplingsplint hade jag inte bytt den :(
Men man lär så länge man lever ;)

• Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
tommib
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Fast Chalmers, heter bara Chalmers! ;)

Nej, Chalmers Tekniska Högskola heter just så, men alla är noga med att det kallas bara just Chalmers. Och är formellt också ett universitet.
Nej, Chalmers heter "Slöjdskolan i väst"

mvh
tommib, som läste lite på KTH också innan läkarprogrammet....

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Här är en sockerbit som fått jobba hårt.
[bild]
En? Jag ser två. :)

Är det inte till o med tre?
Den i mitten under de blåa ser lite behandlad ut med om jag inte ser fel.
Den som jordkabeln går in i.
Fast det är väl di blåe som orsakat det.

Elkablar och en märkt skadad kabel i en elkopplingsdosa.
Skapa konto

• Gilla
Mikael 81
  • Laddar…
Sant. Men då ska vi väl räkna den fjärde som skadad också... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.