3 453 798 läst ·
11 549 svar
3454k läst
11,5k svar
Värsta elkopplingen?
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 907 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 907 inlägg
Texten är saxad från Wikipedia, så du har alla möjligheter att omformulera den där.B b8q skrev:
Edit: håller med i sak, formulerat på det sättet blir tidpunkten dynamisk.
Som ytterligare en ot-komplettering så heter Kungliga Tekniska Högskolan fortfarande just KTH, fast det självständigt är ett universitet. Namnet var för inarbetat för att bytas till KTU.JanneJanne123 skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 758 inlägg
Fast Chalmers, heter bara Chalmers!elpaco skrev:
Nej, Chalmers Tekniska Högskola heter just så, men alla är noga med att det kallas bara just Chalmers. Och är formellt också ett universitet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
Då tar vi LTH som får lov att kalla sig universitet men behåller sin väl inarbetade varumärke.
Malmö tycker dock sig vara ett universitet nuförtiden, men jag hävdar fortfarande att det är en lekskola, dvs Malmö lekskola.
Malmö tycker dock sig vara ett universitet nuförtiden, men jag hävdar fortfarande att det är en lekskola, dvs Malmö lekskola.
Det finns en klassisk ellösning på Chalamers, som elektroteknologerna byggde. Kanske inte så farlig, men klockan i huvudföreläsningssalen gick fem minuter snabbare mellan kvart över och hel, för att sedan under en kvart sacka efter fem minuter (rast) ..J Johan456 skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
Aj då...ricebridge skrev:
Hade jag vetat att det var den modellen av kopplingsplint hade jag inte bytt den
Men man lär så länge man lever
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 255 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 255 inlägg
Nej, Chalmers heter "Slöjdskolan i väst"lars_stefan_axelsson skrev:
mvh
tommib, som läste lite på KTH också innan läkarprogrammet....