3 487 106 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
Fruktansvärt. Hur kan man använda en svart klamma till en ljus slang???
För övrigt håller jag med Emil_K, det låter mer som en k*kmätartävling där den ena ska vara mer redig än den andra...
För övrigt håller jag med Emil_K, det låter mer som en k*kmätartävling där den ena ska vara mer redig än den andra...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Men jag tror mig se att klammern är isolerade, det syns något svart som kan vara gummi eller plast så väggen blir inte strömförande, puhhh
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
det är nog restaurangägarens familj som renoverat toaletten. Det är samma i sverige. Brukar alltid sitta och titta på kreativa el och vvs lösningar på restaurangtoaletter när man har ärende dit. Det är väldigt sällan utfört av nån som kan iallafall......
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 152 inlägg
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Se länk till nedan till förklaringGK100 skrev:Ja eller snarare att den saknas helt där. Nu är det inte klart hur det ligger till den som gjort jobbet skrev i annan tråd att det finns kapsling med skruvlock edyl i det större sammanhanget.
Oavsett är det inte så bra att skruva delarna på brädan dock kanske inte så illa som de flesta exempel här i tråden. Utförandet är ju i stort riktigt bra med vettiga klämmor, bra anslutet på puckarna, prydligt överskådligt kopplat osv.
Skadar kanske inte med en liten knäpp på näsan ändå, grundläggande fel finns ju.
https://www.byggahus.se/forum/el/295743-angaende-elkontakter-3.html
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Kollade noga men det är okChrissofsweden skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enligt bruksanvisningen till wago skall den skalas 10-11 mm beroende på vilken klämma man använder, vänd på klämman så finns där en bencmark på baksidan. det räcker att man ser ledarna i den genomskinliga delen.
Jag träffade på WAGO första gången på Hannover messe1978 då var det plintar för din-fäste till kontrollskåp,
försökte införa plinten på firman men säljare för Weidmüller/Phoenix övertygade inköparen att Wago inte var bra. Detta pågick på marknaden fram till slutet av 19 hundratalet då patenten gick ut då var det plötsligt jättebra och alla kom med fjäderbelastad plint.
Jag har genom åren råkat ut för flera 100-tals ledningar som släppt från skruvplint men aldrig från en Wago-plint.
På 80-talet slocknade hela Själland i Danmark pga en förregling släppt en skruvplint. Då drevs Danmark från Barsebäck kärnkraftverk.
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Husägare
· Skåne
· 5 382 inlägg
Jag håller med Müssli Fruktansvärt!Müssli skrev:
Tur det finns med nr E 15 041 64gr matchande grå klammer
Logga in
Skapa konto
Samt för riktiga ELBÖGAR med nr E 15 041 64hbtq klammer som är regnbågsfärgad. ;-)
Logga in
Skapa konto
Hälsningar Leif