Andy78 skrev:
Vad skriver ni i anmälan?
Strax under där namn & nummer visas finns en länk "Anmäl annons"

snaggletooth skrev:
Undrar vad blocket tänker om man skriver så.. :)
Själv trycker jag på länken först.. Sen skriver jag något om maskinen , att det är en kopia, hur man ser att det är en ex vis på plastsladden, lös klisteretikett, felstavningar, modellnummer, länk till lars i veda´s sida eller hur den riktiga maskinen ser ut.

• Gilla
corre
  • Laddar…
snaggletooth skrev:
"Vad"

Har köpt 2st dewalt batterier, ett från Ebay USA och ett på Tradera.
Det från USA håller ganska bra till min cirkelsåg men det "nya" batteriet från Tradera funkar knappt alls.
Kan inte se några direkta skillnader på batterierna som säger vilket som är äkta och inte, någon som har koll på kännetecken?
Har köpt från denna säljaren på Tradera: http://www.tradera.com/dewalt-18-volt-batteri-dc9096-18v-dc-9096-sprillans-auktion_302432_167489348
Det batteriet laddar ut sig själv på bara 2-3 timmar, så tar jag ut det ur laddare och ställer det på bänken i 2-3 timmar och sedan sätter i det i någon maskin är det nästan stendött.
Har laddat upp och ur det ca 10 gånger men det har snarare blivit sämre medans mitt andra Ebay batteri blivit bättre efter ett par upp och urladdningar.

Göran.W
Känner igen det.
Köpte ett på tradera och en cell gick sönder vid första användningen.

Med så snabb urladdning låter det aningen som att det är pajj, eller tokslut.
Borde definitivt ersättas av säljaren.
Det säljs som nytt, och ska därmed fungera så.
Om jag förstått säljarens grej så är det att importera batterier från utlandet och sälja dom här, lite gråimport typ.

Jag har själv tänkt köpa två Makita av han, men kommer avvakta lite nu.

Den skillnaden jag kan se mellan det äkta batteriet från Ebay USA (det fick jag inplastat i originalförpackning) är att att XRP märket under 18V är en skarp rektangel medans kopian har rundade hörn, 18v är också skrivit med mindre text på det riktiga batteriet Tradera exemplaret har betydligt större text på 18V nästan 5mm högre bokstäver.

Kanske inte säger allt men ett batteri funkar toppenbra och det andra funkar inte alls, att importera äkta batterier från tex USA för att sälja vidare är nog inget man blir rik på, det kostar runt 400kr för ett batteri med alla frakter, ska du sedan lägga ner arbete för att sälja på tradera med alla avgifter som det blir där kan det ju röra sig om 50-70kr i vinst på varje batteri, då får man sälja bra många för att det ska vara lönsamt och då får man ju inte fastna i tullen om den kalkylen ska hålla.

Redigerat:
För min del har säljaren SonicBoomBoy redan för många negativa för att verka 100% seriös.

raveper skrev:
Undrar vad blocket tänker om man skriver så.. :)
Själv trycker jag på länken först.. Sen skriver jag något om maskinen , att det är en kopia, hur man ser att det är en ex vis på plastsladden, lös klisteretikett, felstavningar, modellnummer, länk till lars i veda´s sida eller hur den riktiga maskinen ser ut.
Andy78 skrev:
"Vad"
Är det jag som är trög eller vad menar ni? Länken finns där senast jag kollade (typ nu) och har texten "Anmäl annons" på sig ?????

snaggletooth skrev:
Är det jag som är trög eller vad menar ni? Länken finns där senast jag kollade (typ nu) och har texten "Anmäl annons" på sig ?????
De menade vad man skriver i anmälan, inte var man hittar den.

Ok, det är jag som lite är trög :o

raveper skrev:
För min del har säljaren SonicBoomBoy redan för många negativa för att verka 100% seriös.
Nja, 1% negativt kan ju vara ok, det finns trots allt en del köpare som inte har full koll också.

MEN, när man läser bompojkens svar på sina negativa betyf, ja, då lägger man definitivt benen på ryggen om inte förr..... :eek:

**VARNING*** Fick ingen leverans!!! Spydig
Kommentar: Suck! Orkar snart inte med dessa oerfarna idioter....

svårt att fästa och veta hur m ska göra
Kommentar: Och det ger du rött för? Säger mer om dig än om mig.. BIMBO!!

känns som att dom är använda glider lätt av
Kommentar: Vilken Bimbo!! Dom kommer i förseglade påsar! Hahaha Det föds en idiot varje min

Misstänkt, Nja. Ful, ja

http://www.tradera.com/kraftig-plastrorsax-max-42mm-tillverkad-i-metall-ny-auktion_301812_167397164
http://biltema.se/sv/Bygg/El/Elektrikerverktyg/Plastrorsax-12195/

jag har en sån sax hemma, köpt på biltema, står inte Biltema sidan, på det sättet som biltemas bild påstår.
jag skulle våga hävda att säljaren gör en chansning.

edit:
Gick igenom både aktiva auktioner och redan avslutade. Rätt mycket prylar från Biltema och Harald som är antingen fotade så det inte syns, eller helt enkelt bara utlagda med hänvisningar till "kvalitesverktyg"

Redigerat:
Jag har en sådan sax och jag skulle bestämt vilja påstå att den har exakt en sådan etikett som på tradera-bilden fast utan svart streck ;) Där står det på min sax just Biltema ;)

;)

Sent from my GT-I9300 using Byggahus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.