Anmäld

raveper skrev:
[länk]
Denna talar sitt tydliga språk.
För oss oinsatta, vad är felet?

Redigerat:
Jo jag gjorde en googlebildsökning och det var ju inte helt lika även om maskinen verkar finnas i hyfsat rätt orange färg.

Riktigt ful bluff faktiskt. Och lite finurligt att säga att den kommer från ett dödsbo, då är det ju inte uppenbart att det är säljaren som begår ett bedrägeri.

Det är klart att säljaren begår ett bedrägeri. Det är varumärkesintrång etc etc att sälja en "kopia".
Det kan blir kännbara straff för säljaren om Distributören för Hilti tar tag i detta.

Anmäld och ringt till Hilti!!! Gissa om han på Hilti blev förbannad!

Det är ganska vanligt att de kommer från just "dödsbon" eller fått av släkting.

Nu är den borta. Gick ganska snabbt mot vad det brukar.

Fick även svar från säljaren.

-Hejsan!
Jag vet inget om maskiner och har inte någonstans skrivit att det är en hiltimaskin heller. Jag har bara fotat precis så som den ser ut. Om du inte vill köpa maskinen föreslår jag att du inte bjuder på den. Om du vinner auktionen skickar jag maskinen till dig enligt det fraktbolag du vill att den ska skickas med. Jag återkommer om frakten när du valt och skickar maskinen så fort jag ser pengarna på mitt konto.
Mvh Annika

Redigerat:
Men säljarens historik där hon bara sålde mindre prylar, mest inredningsgrejer så verkar det inte vara en typisk bedragare. Fanns ingen auktion där hon sålt verktyg tidigare.

Många av dessa annonser är intressanta att se, lära dig, eller skratta åt, problemet är att dom i många fall är borta inom ett par timmar.

Kan ni som ser dom intressanta eller roliga inte försöka ta screenshot och dela med oss som inte är snabba dom kobror? :D

• Gilla
Daniel78 och 1 till
  • Laddar…
Kattvovven skrev:
... dela med oss som inte är snabba dom kobror? :D
Du menar; "vi som inte har tid att sitta vid datorn hela dagarna"

vojma skrev:
Du menar; "vi som inte har tid att sitta vid datorn hela dagarna"
Precis så!

Folk som inte sitter vid datorn hela dagarna trodde jag använde ajfone.. Eller ajpad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.