374 616 läst ·
2 168 svar
375k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Jag har sett ett antal säljare som nyligen börjart lägga ut halvstort antal annonser (5-10st) och tittar man på deras historik så är senaste omdömmena över 1år, i något fall 3år gamla.
Inte för att det är fel, säljaren har kanske bara varet inaktiv. Men med tänke på kontokapningar och utlånade konto, eller målvaktsförsäljningar så känns dom lite riskabla att handla med.
Inte för att det är fel, säljaren har kanske bara varet inaktiv. Men med tänke på kontokapningar och utlånade konto, eller målvaktsförsäljningar så känns dom lite riskabla att handla med.
Mitt konto ser nog ut ungefär som du beskriver.corre skrev:Jag har sett ett antal säljare som nyligen börjart lägga ut halvstort antal annonser (5-10st) och tittar man på deras historik så är senaste omdömmena över 1år, i något fall 3år gamla.
Jag lägger upp mellan 5 och 50 auktioner (över 100 vid något tillfälle), men det kan gå över 1 år mellan gångerna jag säljer saker.
kan bara instämma med Daniel78, jag är också periodare på Tradera, kan gå ett halvår eller år emellan mina Tradera-insatser då jag lägger ut mellan 10 och 20 annonser.
För övrigt anser jag att man kan dra ganska goda slutsatser genom att kolla på omdömeshistoriken. Mot kontokapningar och helt plötsliga bedrägliga infall av tidigare skötsamma säljare är dock svårt gardera sig mot.
Jag lämnar utan tvekan negativt omdömme om det är förtjänat, väl medveten om det kanske mindre förtjänade negativa hämndomdömet som kommer i retur. Det är enda sättet att få slut på dåligt beteende.
Som säljare lämnar jag dessutom alltid positivt omdöme direkt när jag fått betalt och väntar inte på att köparen ska lämna sitt omdöme.
För övrigt anser jag att man kan dra ganska goda slutsatser genom att kolla på omdömeshistoriken. Mot kontokapningar och helt plötsliga bedrägliga infall av tidigare skötsamma säljare är dock svårt gardera sig mot.
Jag lämnar utan tvekan negativt omdömme om det är förtjänat, väl medveten om det kanske mindre förtjänade negativa hämndomdömet som kommer i retur. Det är enda sättet att få slut på dåligt beteende.
Som säljare lämnar jag dessutom alltid positivt omdöme direkt när jag fått betalt och väntar inte på att köparen ska lämna sitt omdöme.
Redigerat:
Om det verkligen är "nyligen" så kan tiden på året spela in... Hålet i plånboken detta med jul gör måste lixom fyllas...corre skrev:Jag har sett ett antal säljare som nyligen börjart lägga ut halvstort antal annonser (5-10st) och tittar man på deras historik så är senaste omdömmena över 1år, i något fall 3år gamla.