Jag har sett ett antal säljare som nyligen börjart lägga ut halvstort antal annonser (5-10st) och tittar man på deras historik så är senaste omdömmena över 1år, i något fall 3år gamla.

Inte för att det är fel, säljaren har kanske bara varet inaktiv. Men med tänke på kontokapningar och utlånade konto, eller målvaktsförsäljningar så känns dom lite riskabla att handla med.

corre skrev:
Jag har sett ett antal säljare som nyligen börjart lägga ut halvstort antal annonser (5-10st) och tittar man på deras historik så är senaste omdömmena över 1år, i något fall 3år gamla.

Inte för att det är fel, säljaren har kanske bara varet inaktiv. Men med tänke på kontokapningar och utlånade konto, eller målvaktsförsäljningar så känns dom lite riskabla att handla med.
Mitt konto ser nog ut ungefär som du beskriver.
Jag lägger upp mellan 5 och 50 auktioner (över 100 vid något tillfälle), men det kan gå över 1 år mellan gångerna jag säljer saker.

kan bara instämma med Daniel78, jag är också periodare på Tradera, kan gå ett halvår eller år emellan mina Tradera-insatser då jag lägger ut mellan 10 och 20 annonser.

För övrigt anser jag att man kan dra ganska goda slutsatser genom att kolla på omdömeshistoriken. Mot kontokapningar och helt plötsliga bedrägliga infall av tidigare skötsamma säljare är dock svårt gardera sig mot.

Jag lämnar utan tvekan negativt omdömme om det är förtjänat, väl medveten om det kanske mindre förtjänade negativa hämndomdömet som kommer i retur. Det är enda sättet att få slut på dåligt beteende.

Som säljare lämnar jag dessutom alltid positivt omdöme direkt när jag fått betalt och väntar inte på att köparen ska lämna sitt omdöme.

Redigerat:
corre skrev:

Om det verkligen är "nyligen" så kan tiden på året spela in... Hålet i plånboken detta med jul gör måste lixom fyllas...

Här en ganska rolig bild på en bekymrad kopiaförsäljare som jag knäppte tidigare.

Hans bekymrade min kan ju bero på att jag sa "it´s for the police" :D

han drog rätt fort där ifrån.

Mailade sen bilden till polisen.

• sthil.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lars i Veda skrev:
Här en ganska rolig bild på en bekymrad kopiaförsäljare som jag knäppte tidigare.

Bilnummer? Ort?

Ser lite ut som en "irländare" . Ny bil av dyrare snitt, med kinakopior till bra pris.

Lars i Veda skrev:
Vilken adress mailar man på då?
Kan vara bra att veta...!

corre skrev:
Ser lite ut som en "irländare" . Ny bil av dyrare snitt, med kinakopior till bra pris.

Japp en Irländare...

tullemannen skrev:
Vilken adress mailar man på då?
Kan vara bra att veta...!
Eftersom jag bor i Gävleborg blev det "polismyndigheten.gavleborg@polisen.se"
men du hittar nog rätt adress på polisen.se

Micke184 skrev:
Bilnummer? Ort?
Det var i Hudiksvall, utländska plåtar, kan lägga upp en bild på bilen med plåtar i morgon.

Kom ju på att jag hade bilden i mailen. Ja det verkar löna sig att blåsa folk på maskiner och pengar.

• DSC_0127.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går bra för honom :)

Lars i Veda skrev:

Klockrent!

/Vojma

Martin_B
arwid skrev:
Jag har handlat av den här säljaren en gång och fick då en äkta maskin så han säljer inte bara skräp

Men hur vet du att den var äkta då? Det kan väl ha varit en kinakopia som ju ser typ identisk ut med en äkta? Kolla serienr med Makita och hör med de :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.