Vi köpte en Framtid OV9 med ångfunktion när vi gjorde om i köket i sommras. Vi är rätt nöjda hitintills. Det enda som är problem, är att luckan som ska sitta under inte passar. Det blir ett glapp på ca 1 cm, så vi har skaffat en högre lucka som ska kapas till vid tillfälle...

Låter jättekonstigt. Justa av IKEA att byta. Ni måste ju ha en ruskigt dålig belysning i köket.

Så här ser mikron ut...:

nutid-mwc-kombi-mikrovagsugn-med-varmluft-rostfritt-stal__79633_PE190507_S4.jpg

På vilket sätt är det här IKEAs fel? Om det är viktigt för er att ugnens symboler lyser upp, är det ju erat ansvar att fråga om de verkligen lyser upp.

Vi kan se reglagen på vår OV9 men däremot är tillagningstiden fruktansvärt lång. Vår ugn från 80-talet var snabbare. Någon som har detta problem?

K KakelDanne skrev:
Nu har jag inte ugn eller spis från ikea,men jag gjorde niten att köpa en köksblandare därifrån. Blandaren går att dra ut me slang så man kan skölja av ordentligt, problemet är att handtaget inte är isolerat så första gången med varmvatten blev mycket obehagligt......
Jädrar, det var roligt :-)
Hur fan kan de sälja den !

För 8-9 år sedan gick det bra...:D

E Erik P skrev:
Vi valde tyvärr IKEA NUTID OV9 och NUTID MWC6 i rostfritt utförande till vårt renoverade kök. Vi gjorde valet efter att ha studerat manualerna och dragit slutsatsen att ugnarna uppfyllde vad vi ville ha. Efter installation visade det sig dock att det inte gick att läsa manöverpanelernas symboler. Panelen är i spegelglas och symbolerna etsade i svagt grått. Med fullt dagsljus eller på kvällen full normal belysning går det inte att se symbolerna. Med hjälp av en stark ficklampa kan de svagt skönjas. När man ser panelen i varuhuset tror man att symbolerna skall lysa upp då ugnen slås på. Att så inte sker ser man naturligtvis inte förrän ugnen är inkopplad. Vi klagade hos IKEA kundtjänst. De bestred inte att symbolerna var oläsliga, men de vägrade hårdnackat att ta tillbaka och byta ut ugnarna eftersom de hade varit inkopplade. Jag var välkommen att anmäla ärendet till ARN sade de. Jag har anmält fallet till ARN. Mitt klagomål är att ugnarnas funktion inte motsvarar vad man med anledning av IKEAs tryckta dokumentation har anledning anta. Det skall bli intressant se vad ARNs uttalande blir.
Ta en titt i varuhusets avdelning för returer, demoex och diverse sk. skyltex. före du handlar.... Mycke' vitvaror blir det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.