avendere: Det kommer en kille och mäter. Få ett pris av honom, på papper. Det är det priset som gäller sedan, åtminstone stämde det helt och hållet för oss.

De vill ha betalt vid leverans. Se till att alla skivor är fina, att det är bra monterat, helt enkelt att du är nöjd innan du sätter in några pengar. Är du missnöjd med något så betalar du inte, utan säger att de måste fixa det innan du är beredd att betala.

Vi har använt Diapol och vi är helt nöjda. Vi tyckte de var seriösa, både den som var och mätte och de som kom och monterade.

De som lovordar och med näbbar och klor försvarar företaget har de haft problem eller bara "fått en felfri leverans"?

Har man det senare så har man inte mycket att komma med för det är när det blir problem som agnarna skiljs från vetet. Se på Älvsbyhustråden tex.

Alla inkl. företag får göra fel det är hur man löser dem som är det viktiga för min del.

v-g skrev:
Alla inkl. företag får göra fel det är hur man löser dem som är det viktiga för min del.
Jag delar till 100% denna uppfattning!

AstaS skrev:
avendere: Det kommer en kille och mäter. Få ett pris av honom, på papper. Det är det priset som gäller sedan, åtminstone stämde det helt och hållet för oss.

De vill ha betalt vid leverans. Se till att alla skivor är fina, att det är bra monterat, helt enkelt att du är nöjd innan du sätter in några pengar. Är du missnöjd med något så betalar du inte, utan säger att de måste fixa det innan du är beredd att betala.

Vi har använt Diapol och vi är helt nöjda. Vi tyckte de var seriösa, både den som var och mätte och de som kom och monterade.
Också för oss kom de och mätte, sen fick vi en offert på mail som vi bekräftade via mail. Efter ca två veckor kom de och monterade skivan och därefter mailade vi ett godkännande. Vi kommer att betala nästa vecka. Här är skvan monterad. http://salstatosee.blogspot.com/2010/05/granitskivan-pa-plats.html

En uppdatering och ett avslut (hoppas jag).

ARN har dömt till vår fördel. Diapol har fått sina pengar enl ARNs föreslagna avdrag och ej hört av sig, så jag antar att de godtog det.
Jag kan lägga ut deras slutresonemang sen om någon vill höra. Det gick i grovt ut på att de ska rätta sig efter Svensk konsumentköpsrätt, att de har varit ansvariga för frakten, samt att skadan verkar inte vara en fraktskada.

Bra jobbat Tobs, skönt att höra om folk som orkar stå på sig. Får man fråga hur stort avdrag du fick?

25% avdrag pga skadan.

Man undrar bara, var det värt det...?

Era intyg från stenhuggaren och anticimex kostade väl en slant?
Och idag har ni ju denna "felaktiga" skiva monterad i köket ändå.

Och med den energi och tid som detta kostat, måste ju detta (lilla) hörn lysa er i ögonen och (hån)skratta åt er varje gång ni går in i köket...?

Lägger mig egentligen inte i sakfrågan, men ibland undrar man om det är värt priset att "få rätt".

VGGL.

Var Glad, Gilla Läget. Sparar energi för mig i varje fall....

tobs: Nu fick alla som var emot dig i denna tråd så de teg :)

Tack :)

Det var absolut värt det. Hade jag låtit det vara hade jag stört mig flera år på det (men det beror ju på hur man är lagd). Möjligen var det inte värt att skriva om det här och höra alla konstiga åsikter om vår skiva. :D

så, för att skivan vart billigare .så blev skadan mindre störande?

Nä du bävern, men själva blåsningen blev det. Som vissa redan räknat ut gick vi inte plus på det ekonomiskt. Men det var värt det.

Helt rätt gjort av tobs.
Man ska inte acceptera att bli överkörd av ett kaxigt företag, oavsett.
Har man inte fått det man beställt...
Jag funkar så alla gånger, och det tar hus i hel*** om företaget har attityd när jag vet att jag har rätt, då blir det principsak!

Tack för att du stod på dig... Det hjälper ju alla oss andra när vi råkar ut för något liknande...

Transportören visste väl att skivan var skadad och vågade inte leverera. Han dumpade över till DHL och pep iväg som ett skott samtidigt som dom höll för öronen..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.