P
Bygghemma har inget eget lager, de låter sina leverantörer skeppa allting, därför stämmer inte leveranstider och man får paket på 5 olika utlämningsställen under flera veckors tid när man lagt en order. Blir något fel så måste de dra det genom leverantören istället för att göra det själva.

Tycker man det är ok så beställ från dem annars handla av någon som har koll.

• Gilla
Yado 22 och 2 till
  • Laddar…
Köp den lokalt hos någon handlare som har den hemma så stöder du ju det lokala näringslivet. Å som grädde på moset så kan det butiken då finnas kvar i framtiden så när du ska köpa en ny gräsklippare i framtiden så behöver du inte beställa på nätet å bli förbannad att lagersaldot inte stämmer

• Gilla
Aje_
  • Laddar…
Det är ganska många onlinebutiker som inte har egen lagerhantering, för inte tala om ett ERP-system för att hantera lagersaldo mm. Tyvärr är det alltid vi konsumenter som bli lidande av detta då leveransdatum sällan stämmer och när det väl inte gör det får vi aldrig någon information om var, när, hur heller.

Lösningen är enkel. Ge dom en rejäl känga i recensionerna och sluta handla från den butiken man inte tycker om. :)

• Gilla
Nikorasu och 2 till
  • Laddar…
Hej! jag skulle vilja dela med mig av min historia angående bygghemma.

Det började med att vi bestämde oss för att köpa en ny robotgräsklippare. Hittade en på bygghemma som hade bra pris, jag har förut beställt en ytterdörr hit utan problem (förutom att DHL skadat emballaget men inget som påverkade dörren)

Beställde roboten och fick hem den på 4 dagar (under de 4 dagarna fick jag uppdatering på hemsidan, mail samt spårning av DHL). TIllägger också att jag betalat med swish.

Fick den levererad av en trevlig DHL-kille, allt frid och fröjd.

3 dagar efter jag fått hem roboten så ser jag på hemsidan att de tagit bort den jag köpt från sortimentet (tydligen utgått) och ersatt de med den "nya modellen". Däremot så var det också kampanj på den roboten med Wifistyrning (jag köpte den andra med enbart bluetooth)

(Skliinaden mellan dem var att man kan justera klippzoner och få mer detaljerad vy över klippningen med den wifistyrda modellen, anledningen till att jag inte valde den från början var att den va några tusen dyrare och jag ansåg det inte värt det)

Nu när de lagt upp den nyare modellen med wifistyrning så såg jag också att den var 1000SEK billigare än den jag köpte, så jag blev lite irriterad. Nog med det så hörde jag av mig til ldem och åberopade ångerrätten.

Returfrakten kostade 500kr (vilket tydligt framgick) och tog den då jag ändå skulle diffa +500kr för mig plus att jag skulle få en bättre maskin.

Returen bokade jag med DHL, packade den, skickade den och på 2 dagar så va den hos bygghemmas eller vad jag tror var husqvarnas lager. Enligt spårningsnumret så hade den då kommit fram.

jag ringde då bygghemma och frågade hur långt tid det skulle ta att få pengarna tillbaka och får till svar, ja jag ser ju att paketet kommit fram till mottagaren och de har inte hört av sig till oss så jag fixar en swishbetalning tillbaka till dig så du har den förmodligen under dagen.

Som sagt så hade jag pengarna tillbaka på ca 2 timmar efter samtalet och samtidigt som jag hade denna returen igång så beställde jag den bättre maskinen parralellt och den kom också fram utan strul. jag hade såpass tur att DHL-killen som levererade robot nummer 2 hämtade upp min retur samtidigt så det var väldigt smidigt.

jag förstår att folk har haft problem men jag vill ändå belysa att det inte är problem för alla. Kundtjänsten var trevlig och informativ, kunde ta lite tid att komma fram men det är inget jag kan spekulera i för jag kom alltid fram.

Så jag är beredd att ge 5/5 på denna köpupplevelse.

• Gilla
avh67f och 2 till
  • Laddar…
Hej
Undvik Bygghemma
Jag beställde en burk träolja och den kom bort i leveransen. Bygghemma svarar inte på mina frågor som jag skickat in via deras formulär

Det går inte att hitta telefonnummer till kundtjänst man får ringa försäljningen. Sedan är det mycket lång tid i kö.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
B Belfrage skrev:
Hej
Undvik Bygghemma
Jag beställde en burk träolja och den kom bort i leveransen. Bygghemma svarar inte på mina frågor som jag skickat in via deras formulär

Det går inte att hitta telefonnummer till kundtjänst man får ringa försäljningen. Sedan är det mycket lång tid i kö.
Har då beställt bl a en duschvägg och tvättställ med kommod därifrån. Inga problem med leverans eller dylikt.

Köpte ett växthus, enligt beskrivningen 7,6 m2. Det var lögn. 6,4 m2 när man väl öppnat förp. De har ingen kundtjänst annat än ett ”formulär”.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.