Hej,
Går det att göra något åt det här eller är det helt kört?
Fick ja från styrelsen att ta bort elementet och sätta dit handdukstork.
Det byggdes om för 7 år sedan och jag hade ingen koll om rörgenomföringar i duschen.
De som gjorde jobbet sa ingenting om det bara att det var så när kåken byggdes och att de fixat allt rätt med tätskikt och osv.
Vad kan man göra?
Får man bygga en klack och bygga in rören?
Kan/får man ta bort handdukstork och plugga/bygla rören och sedan bygga in de?
Vill inte så gärna riva allt.
Tacksam för alla tips och råd
Går det att göra något åt det här eller är det helt kört?
Fick ja från styrelsen att ta bort elementet och sätta dit handdukstork.
Det byggdes om för 7 år sedan och jag hade ingen koll om rörgenomföringar i duschen.
De som gjorde jobbet sa ingenting om det bara att det var så när kåken byggdes och att de fixat allt rätt med tätskikt och osv.
Vad kan man göra?
Får man bygga en klack och bygga in rören?
Kan/får man ta bort handdukstork och plugga/bygla rören och sedan bygga in de?
Vill inte så gärna riva allt.
Tacksam för alla tips och råd
useless skrev:
Tack för ditt svar!useless skrev:
Det blir enklast med klack i så fall
Klack på vaddå? En klack ska ju vara under tätskiktet, så du får riva bort kakel och klinker runtomkring, hoppas inget blir skadat, hoppas det går att skarva i nytt tätskikt och kakla igen. Vet du ens vilket fabrikat det är på det existerande tätskiktet?A Alkad skrev:
Men framförallt så löser inte en klack några som helst problem i duschen. Rörgenomföringarna kommer fortfarande att utsättas för vatten uppifrån såvida du inte gör en två meter hög klack...
Enda vettiga om du inte tänker göra om hela rummet är att låta det vara.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 088 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 088 inlägg
Kanske risken för vattenskada minskar genom att ha ett duschdraperi längs hela fönsterväggen som är så långt ner att det lägger sig i veck framför rören. Då hamnar inte fönstret i duschplatsen heller, och där får det inte vara enligt branschreglerna heller.
BirgitS skrev:
Kanske risken för vattenskada minskar genom att ha ett duschdraperi längs hela fönsterväggen som är så långt ner att det lägger sig i veck framför rören. Då hamnar inte fönstret i duschplatsen heller, och där får det inte vara enligt
BirgitS skrev:
Kanske risken för vattenskada minskar genom att ha ett duschdraperi längs hela fönsterväggen som är så långt ner att det lägger sig i veck framför rören. Då hamnar inte fönstret i duschplatsen heller, och där får det inte vara enligt branschreglerna hell
Ja vi har duschdraperi som täcker hela väggen och det finns inga skador på fönstret eller golvet som vi kan se. Det har ju funkat i 7 år men min tanke var att skydda rören och rörgenomföringen från direkt vattenstänk.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 088 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 088 inlägg
Jag kan se ett duschdraperi på en av bilderna men det är ju inte längs väggen utan ute i rummet. Jag menar alltså ett duschdraperi som hänger direkt mot fönsterväggen och förhindrar att det kommer vatten på fönstret och på värmerören.
Man kan redigera sina inlägg under 1 timme, man klickar på de 3 punkterna och väljer Redigera.
Man kan redigera sina inlägg under 1 timme, man klickar på de 3 punkterna och väljer Redigera.
Det är gammal bild när det byggdes och det är en glas duschvägg. Sedan har vi satt upp duschdraperi längs hela fönsterväggen plus den på bilden.BirgitS skrev:
Jag kan se ett duschdraperi på en av bilderna men det är ju inte längs väggen utan ute i rummet. Jag menar alltså ett duschdraperi som hänger direkt mot fönsterväggen och förhindrar att det kommer vatten på fönstret och på värmerören.
Tack för tipset om redigering