J
Hej fina folk,
Jag har köpt ett vp luft vatten från mitsubishi, och jag har en ett rör system . Huset är byggt 1966 det är helt renoverat på 130kvm. Med källere.Jag har problem med värme i huset. Det värmer inte riktigt upp. Inne ligger nu temperaturen på 14 grad. Jag fersökte lufta alla element. Men det hjälpte inte. Konstigt är att nere i källare är det mycket värmare än uppe. Rums givaren fungerar och jag har sätt den i mitten av vardagsrummet så att det blir inte fel med temperaturen. Ute del fungerar utan problem. Det visar att det värmer upp men element är knappt varm i bottenvåningen. Men som sagt är elementen i källaren mycket värm och det är typ 24 grader i källaren.
Fönster i huset är 3 lag och det finns en fönster som är gammal och består bara av två glas där en av dom är med olika färger. (Jag ber om ursäkt för min svenska).
Väggen i huset är gips med isolering. Hur ska jag göra för att far upp värme i huset? System är helt nytt och en sak till: den gammal CtC el panna värmde upp riktigt huset, så jag tror att problemet är inte från elementen.
Tack på förhand.
Huset ligger i malmö.

• Analog klocka och Mitsubishi Electric termostat med temperaturdisplay på en vägg, tillhörande Eko Energi.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital display visar inomhus- och utomhustemperatur, Mitsubishi Electric logo nedanför.
    Skapa konto
  • Elektronikutrustning, kretskort, ledningar, komponenter, teknisk, installation, inuti skåp, person som arbetar.
    Skapa konto
  • Värmesystem med öppen panel, exponerad elektronik och rörkonstruktioner, mot en orange vägg i ett teknikutrymme.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.