Har funderingar på att montera en fläckt vid taket i mitt rum där jag har en kamin, för att få ut överflödig värme i trapphuset. Planerar att ha en takfläckt sedan på 2 a vån. för att dra runt värmen. Någon som prövat något liknande? Jula har en fläckt med termostat, till bra pris. 35 db står det att ljudnivån är, borde väl inte störa? Fläckten är termostatstyrd, hoppas bara inte den är för "okänslig".

Mvh.

Menar du kanalfläkt el liknade som du sätter i väggen mellan 2 rum. Som blåser luft ut till trapphuset?

Jag har så mellan vardagsrum m kamin och matrum. Märker tyvärr ingen skillnad.

Ja precis, konstigt att inte du märker något? Hade förväntat mig att få ut den varma luften som står över dörren typ.

ullberg
Jag har en Fresh Sam värmeflyttare på landet, från vardagsrum med kamin till hall där det är öppet upp vån. 2. Visst kommer det lite varm luft ur röret i hallen, men det är inte mycket, och jag är klar förvånad att det inte flyttar mer...

/U

För att kunna flytta ut luft från ett rum måste det komma in luft från annat håll in i rummet, kan ju inte bli vakum liksom :-) sedan behöver det inte vara bäst att suga ut den varma luften ur "kamin rummet" utan trycka in kallare luft så den varmare luften "trycks" ut igenom dörren/öppningen in till "kamin-rummet"

Med vänlig hälsning,

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.