Hej,
Min handukstork är extremt varm. De går inte att sänka värmen via regleringen. Måste jag ta hit en rörmokare för att lösa detta eller finns det några enklare knep?
Tacksam för all hjälp jag kan få !
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Viktor Lignell skrev:
Hej,
Min handukstork är extremt varm. De går inte att sänka värmen via regleringen. Måste jag ta hit en rörmokare för att lösa detta eller finns det några enklare knep?
Tacksam för all hjälp jag kan få !
[bild]

Jag gissar att din handukstork är kopplad på vvc'n dvs varmvattnet. Dessa kan man inte och får man inte stänga av. Främst pågrund av risken för legionella.

tack för snabbt svar! Så du menar att jag bara ska låta det vara ? Kan liksom inte vrida på regleringen tror den har fastnat....

Har den gått att vrida på tidigare?
Har det gått att sänka/öka värmen tidigare?
Bor du i flerfamiljshus? (Detta ger vilken slags ventil det är om det är en vanlig ventil.)
Kan du ta en närbild på vredet?

Skulle det nu vara så att detta inte är en tork på VVC då skulle de va högst intressant och veta varför värmesystemet skickar ut en hög temperatur i Juli, när yttertemper ligger runt 10-20grader. I mitt eget hus stängs all värme av från +13 ute..

• Gilla
hnurre
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vet faktiskt inte om jag kunnat vrida på det tidigare, har bott i lägenheten drygt ett år men inte upplevt att det varit så här varmt tidigare! Aah precis jag bor i ett flerfamiljshus!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.