Griffeltavlan
Varför är som sagt isolering 1170 och inte 1200? Vad är det jag missar?

2.4m i takhöjd. Minus 45mm regel i toppen och en i botten = 2310mm. 2310/2= 1155mm. 1170mm isolering så att den spänner lite och inte trillar ut.

Griffeltavlan
C Chiippe skrev:
2.4m i takhöjd. Minus 45mm regel i toppen och en i botten = 2310mm. 2310/2= 1155mm. 1170mm isolering så att den spänner lite och inte trillar ut.
Ahaaa okej, smart! Jag har 2300 i takhöjd och byggmax säljer reglar på 4.2m, blir en massa spill de. Funderar på att sätta en liggande regel på 1150 då för att kunna använda allt spill jag har. Så liggande regel höjd 1150mm och sen cc 60 på stående reglar.

Vad tror ni?

Griffeltavlan Griffeltavlan skrev:
Varför är som sagt isolering 1170 och inte 1200? Vad är det jag missar?
Det av tillverkaren valda måttet passar utmärkt mellan takstolar (cc1200)

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Ahaaa okej, smart! Jag har 2300 i takhöjd och byggmax säljer reglar på 4.2m, blir en massa spill de.
Välj kortregel istället.

Griffeltavlan
F fribygg skrev:
Välj kortregel istället.
Då lär jag ju ändå ha fullängd stående reglar och kortla emellan menar du?

Använd kortregel så minskar du spillet.

Om du har osb och gips invändigt på väggarna tycker jag du kan skippa kortlingarna.

Griffeltavlan
F fribygg skrev:
Använd kortregel så minskar du spillet.

Om du har osb och gips invändigt på väggarna tycker jag du kan skippa kortlingarna.
Ja jag tänkte sätta ca 120 höga reglar och ovanpå de en liggande regel och sen stående reglar på de för att minska spillet var de så du menar?

B
de på tvären varvar du, så du i varje fack kan ha en full-längds isolering, samt en som du måste kapa. då blir det enklare fästa också.

Träram för väggkonstruktion med delade fack för isolering, belägen utomhus nära en stenformation och belysning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja jag tänkte sätta ca 120 höga reglar och ovanpå de en liggande regel och sen stående reglar på de för att minska spillet var de så du menar?
Nej.
Använd kortregel eller köp reglar långa nog att få ut två väggreglar
Isolera väl, skippa kortlingarna så blir väggen varmare.

Griffeltavlan
Ok ja får göra så då. Tack för tipsen :)

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.