Byggahus.se
Våra tätningslister till dörrarna har börjat släppa men vi hittar inte likadana nya. Är det någon som känner igen dem och vet var man kan hitta? I skrivandets stund har jag inte exakt mått men kanske 2 cm breda.
 
  • En hand öppnar en grå dörr, avslöjar gångjärnen, med synliga smutsfläckar på dörrkanten. Terrass i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit ytterdörr öppen, metallhandtag, insektsrester; utsikt mot träterrass och utomhusstolar i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand öppnar en grå metallport till ett utrymme med diverse föremål inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Josth skrev:
Lite svårt att se modellen exakt på bilderna men kanske kan någon av Kuntzes tätningslister passa? [länk]
Tack för tips! Jag ska lägga upp bild på genomskärning i morgon och även mått.
 
Hej! Hitta en glasmästare i ditt område så brukar dom har sådana lister i rullar, köpte typ P-list hos dom, till lägre pris än vilken webbshop som helst.
//Goerana
 
G goerana skrev:
Hej! Hitta en glasmästare i ditt område så brukar dom har sådana lister i rullar, köpte typ P-list hos dom, till lägre pris än vilken webbshop som helst.
//Goerana
Tack för tips! 🙏🏻
 
T tergo skrev:
här finns en del olika sorters [länk]
Tack, har kollat där men hittar inte vår.
 
Här kommer bild på list i genomskärning.
 
  • En hand håller en vit plastklämma mot en grå textilbakgrund. Oskärpa, närbild, interiör detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
T Teea skrev:
Tack, har kollat där men hittar inte vår.
Om du hittar den där listen någon annanstans än som "reservdel" från dörrtillverkaren, så passa på att köp några trisslotter för då har du tur.
I bästa fall kan du få till något med en spårlist med mer generisk profil.

Tyvärr är de där lösningarna underhållsfria. I den bemärkelsen att den bara går att underhålla så länge det finns delar att tillgå från tillverkaren. 😡
 
C cpalm skrev:
Om du hittar den där listen någon annanstans än som "reservdel" från dörrtillverkaren, så passa på att köp några trisslotter för då har du tur.
I bästa fall kan du få till något med en spårlist med mer generisk profil.

Tyvärr är de där lösningarna underhållsfria. I den bemärkelsen att den bara går att underhålla så länge det finns delar att tillgå från tillverkaren. 😡
Du menar att jag får byta hela dörren på grund av att just den här listen inte går att få tag på?
 
Man kan ju sätta dit en annan list.
 
T Teea skrev:
Här kommer bild på list i genomskärning.
Kolla på Leifarvidsson.se
Där borde du kunna hitta
 
R Robin_CG skrev:
Kolla på Leifarvidsson.se
Där borde du kunna hitta
Såg nu att du kikat där. Trist
 
T Teea skrev:
Våra tätningslister till dörrarna har börjat släppa men vi hittar inte likadana nya. Är det någon som känner igen dem och vet var man kan hitta? I skrivandets stund har jag inte exakt mått men kanske 2 cm
Du borde ju lika gärna kunna ta bort denna och sätta tätningslister i dörrkarmen ist som på vilken annan dörr som helst.
 
C
T Teea skrev:
Du menar att jag får byta hela dörren på grund av att just den här listen inte går att få tag på?
I praktiken väljer nog de flesta att leva med en list med lite skavanker eller gör någon McGyver-lösning med en annan listprofil - spårlist eller något som limmas eller häftas fast. Med mer eller mindre optimalt funktionellt och estetiskt resultat.

Men i förlängningen bidrar det nog till att väcka tanken att byta dörr... Själv tycker jag det är bedrövligt att det är så, men det blir ju konsekvensen när tillverkarna skall konkurrera med unika specialutvecklade detaljer som gör just deras produkt överlägsen.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.