43 002 läst ·
683 svar
43k läst
683 svar
Valsedelbåset
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Jag har inte fått annat än typ 20 år gamla exempel från andra när det gäller socialdemokratiskt fusk och det har ju tydligen ansetts vara fullt tillräckligt.Nötegårdsgubben skrev:
Har du något underlag till att S skulle vara överrepresenterade eller håller du på och gissar som de andra som påstått det?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
När det gäller var man kan placera in SD på höger-vänsterskalan kan man ju fundera över följande:
https://www.dn.se/sverige/vaxande-enighet-i-riksdagen-baddar-for-hogersamarbete/ från april
Sista svaret till dig...AndersMalmgren skrev:
Peter Hultqvist upptäckte något som du missat, han såg att det var ett krig i ett land inte så långt från Sverige. Trots detta såg han inte en anledning till att gå med i NATO. När sedan förtäckta hot ställdes mot Sverige, samtidigt som kriget eskalerade och samtidigt som Finland beslöt sig för att ansöka om medlemsskap så såg han att Sverige skulle stå ensamma.
Peter Hultqvist beslöt då att stödja en ansökan om medlemsskap med vetskapen om att figurer som du skulle hålla det mot honom, så ja, Peter Hultqvist bröt sitt dyra och heliga löfte.
Skillnad mot Kristersson?
Ulf Kristersson hävdade redan på valnatten 2018 att han hade ett större stöd eftersom han räknade med SD.
Under de 137 dagar som vi inte hade en regering på plats så försökte han påverka sina Allianskollegor om att de hade stöd av SD , dvs helt mot det han sa i tidningsintervjun som jag gav dig och helt mot det löfte han gav som också redogjorde av DN.
Han gjorde det av ett skäl.
Han ville till vilket pris som helst få makten.
Så, du kan välja mellan två saker.
Lär dig faktagranska eller fortsätt att vara faktaresistens och fortsätt att bete dig som en treåring i sandlådan
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Lätt att vara efterklok vi moderater har velat gå med i Nato sedan starten.M max-66 skrev:Sista svaret till dig...
Peter Hultqvist upptäckte något som du missat, han såg att det var ett krig i ett land inte så långt från Sverige. Trots detta såg han inte en anledning till att gå med i NATO. När sedan förtäckta hot ställdes mot Sverige, samtidigt som kriget eskalerade och samtidigt som Finland beslöt sig för att ansöka om medlemsskap så såg han att Sverige skulle stå ensamma.
Peter Hultqvist beslöt då att stödja en ansökan om medlemsskap med vetskapen om att figurer som du skulle hålla det mot honom, så ja, Peter Hultqvist bröt sitt dyra och heliga löfte.
Skillnad mot Kristersson?
Ulf Kristersson hävdade redan på valnatten 2018 att han hade ett större stöd eftersom han räknade med SD.
Under de 137 dagar som vi inte hade en regering på plats så försökte han påverka sina Allianskollegor om att de hade stöd av SD , dvs helt mot det han sa i tidningsintervjun som jag gav dig och helt mot det löfte han gav som också redogjorde av DN.
Han gjorde det av ett skäl.
Han ville till vilket pris som helst få makten.
Så, du kan välja mellan två saker.
Lär dig faktagranska eller fortsätt att vara faktaresistens och fortsätt att bete dig som en treåring i sandlådan
Så sent som i november sade han att han skulle avgå om vi ansökte. Ulf har å andra sidan inte sagt det ni försöker hävda, åtminstone inte på det sättet som ni hävdar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 204 inlägg
Jag gissar kvalificerat baserat på mina minnesbilder av mediabilden vid de senaste valen. Som jag skrev är det sannolikt ett marginalproblem, men likt @AndersMalmgren är min bild att det främst är ett vänsterproblem i den mån det är ett problem.BirgitS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Jag tycker wikipedialänken tidigare stärker våra killgissningar. S är starkt överrepresenterade.Nötegårdsgubben skrev:
Ser ut som att sossarna fuskat här med
https://bulletin.nu/s-fick-for-mang...fprWteB9dB2vetCWdBPKnOjXf6ZtZbef347dBwutSL8CM
https://bulletin.nu/s-fick-for-mang...fprWteB9dB2vetCWdBPKnOjXf6ZtZbef347dBwutSL8CM