Status
Inte öppen för fler kommentarer.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nazister är absolut en vänsterrörelser.
Har du svårt med svenskan?

F fribygg skrev:
Har du svårt med svenskan?
Autocorrect

BirgitS
Man säger ALLA för att understryka hur stor del det faktiskt är. Alla sossar är dumma i huvudet. Osv.

Det är din autism som spökar
Nej, det gör man inte. Menar man "de flesta" så skriver man just det för annars blir man bedömd som icke trovärdig och tramsig.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Det gör väl inte ni heller när ni säger alla SD väljare är nazister.
.
Vem/vilka påstår det?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Det där med svåra kuvert, jag jobbade som röstmottagare och vi fick lådor med kuvert från olika tillverkare. Vissa lådor var över från förra valet, vissa nya. De nya är 1,5 mm mindre…..

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är tre val gamla exempel du kommer med. Valfusk är sannolikt relativt ovanligt bland etablerade partier i Sverige, men nog lär S vara överrepresenterade. Kanske för att de är störst och därmed drar näriga personer till sig.
Jag har inte fått annat än typ 20 år gamla exempel från andra när det gäller socialdemokratiskt fusk och det har ju tydligen ansetts vara fullt tillräckligt.

Har du något underlag till att S skulle vara överrepresenterade eller håller du på och gissar som de andra som påstått det?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
I min kommun hade vi valstationer, bås och valsedelsställ i ett. Fungerade på det hela bra och höll köerna på rimliga nivåer. Jag tror att fler kommuner kommer se över den möjligheten till nästa val.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
När det gäller var man kan placera in SD på höger-vänsterskalan kan man ju fundera över följande:
Förra riksdagsåret, 2020/2021, tryckte M och SD på samma knapp i 44 procent av omröstningarna. Hittills under riksdagsåret 2021/2022 har M och SD röstat lika i 50 procent av voteringarna.
Att partierna röstar mer lika är ett tecken på växande sakpolitisk samsyn.
https://www.dn.se/sverige/vaxande-enighet-i-riksdagen-baddar-for-hogersamarbete/ från april

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Det var jag som tog två tomtar för samma tomte. Ärligt misstag.

Lite roligt de inte vill svara om Hultqvist bara :crysmile:

Sådana är dom tomtarna. Selektiv sanning
Sista svaret till dig...

Peter Hultqvist upptäckte något som du missat, han såg att det var ett krig i ett land inte så långt från Sverige. Trots detta såg han inte en anledning till att gå med i NATO. När sedan förtäckta hot ställdes mot Sverige, samtidigt som kriget eskalerade och samtidigt som Finland beslöt sig för att ansöka om medlemsskap så såg han att Sverige skulle stå ensamma.

Peter Hultqvist beslöt då att stödja en ansökan om medlemsskap med vetskapen om att figurer som du skulle hålla det mot honom, så ja, Peter Hultqvist bröt sitt dyra och heliga löfte.

Skillnad mot Kristersson?
Ulf Kristersson hävdade redan på valnatten 2018 att han hade ett större stöd eftersom han räknade med SD.
Under de 137 dagar som vi inte hade en regering på plats så försökte han påverka sina Allianskollegor om att de hade stöd av SD , dvs helt mot det han sa i tidningsintervjun som jag gav dig och helt mot det löfte han gav som också redogjorde av DN.

Han gjorde det av ett skäl.
Han ville till vilket pris som helst få makten.

Så, du kan välja mellan två saker.
Lär dig faktagranska eller fortsätt att vara faktaresistens och fortsätt att bete dig som en treåring i sandlådan

• Gilla
  • Haha
Uffe A och 6 till
  • Laddar…
M max-66 skrev:
Sista svaret till dig...

Peter Hultqvist upptäckte något som du missat, han såg att det var ett krig i ett land inte så långt från Sverige. Trots detta såg han inte en anledning till att gå med i NATO. När sedan förtäckta hot ställdes mot Sverige, samtidigt som kriget eskalerade och samtidigt som Finland beslöt sig för att ansöka om medlemsskap så såg han att Sverige skulle stå ensamma.

Peter Hultqvist beslöt då att stödja en ansökan om medlemsskap med vetskapen om att figurer som du skulle hålla det mot honom, så ja, Peter Hultqvist bröt sitt dyra och heliga löfte.

Skillnad mot Kristersson?
Ulf Kristersson hävdade redan på valnatten 2018 att han hade ett större stöd eftersom han räknade med SD.
Under de 137 dagar som vi inte hade en regering på plats så försökte han påverka sina Allianskollegor om att de hade stöd av SD , dvs helt mot det han sa i tidningsintervjun som jag gav dig och helt mot det löfte han gav som också redogjorde av DN.

Han gjorde det av ett skäl.
Han ville till vilket pris som helst få makten.

Så, du kan välja mellan två saker.
Lär dig faktagranska eller fortsätt att vara faktaresistens och fortsätt att bete dig som en treåring i sandlådan
Lätt att vara efterklok vi moderater har velat gå med i Nato sedan starten.

Så sent som i november sade han att han skulle avgå om vi ansökte. Ulf har å andra sidan inte sagt det ni försöker hävda, åtminstone inte på det sättet som ni hävdar.

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det gör man inte. Menar man "de flesta" så skriver man just det för annars blir man bedömd som icke trovärdig och tramsig.
Sluta tramsa dig nu

Lätt att vara efterklok vi moderater
Jag trodde du var MEDare... Men det kanske var någon av de andra högertokarna, det är ju så svårt att skilja på er.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har du något underlag till att S skulle vara överrepresenterade eller håller du på och gissar som de andra som påstått det?
Jag gissar kvalificerat baserat på mina minnesbilder av mediabilden vid de senaste valen. Som jag skrev är det sannolikt ett marginalproblem, men likt @AndersMalmgren är min bild att det främst är ett vänsterproblem i den mån det är ett problem.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag gissar kvalificerat baserat på mina minnesbilder av mediabilden vid de senaste valen. Som jag skrev är det sannolikt ett marginalproblem, men likt @AndersMalmgren är min bild att det främst är ett vänsterproblem i den mån det är ett problem.
Jag tycker wikipedialänken tidigare stärker våra killgissningar. S är starkt överrepresenterade.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.