2 441 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Väggmaterial i källare
Jag har en mindre källare om ca 40 kvm. Väggarna är betonghålsten (1980). Därefter har jag en luftspalt, isolering och gipsskiva. Väggarna är avslutande ung en plintrad från betonggolvet för att med ge ventilation.
Nu håller jag på att göra om och sätter dit en OSB-skiva under gipset. Mellan OSB och isolering sätter jag plast. Ovanpå gipsskivan hade jag tänkt sätta glasfiberväv, som avses målas med lämplig färg.
Jag och hustrun har nu kommit i en diskussion om det lämpliga med glasfiber-varianten. Finns det några erfarenheter på denna tråd? Eller finns det några andra idéer om ytmaterial. Baras OSB ser ju inte så särskilt trevligt ut. Och målad änny värre. Kan man nöja sig med att måla gipset? Kanske med någon form av strukturfärg?
Alla idéer mottages med tacksamhet!
Nu håller jag på att göra om och sätter dit en OSB-skiva under gipset. Mellan OSB och isolering sätter jag plast. Ovanpå gipsskivan hade jag tänkt sätta glasfiberväv, som avses målas med lämplig färg.
Jag och hustrun har nu kommit i en diskussion om det lämpliga med glasfiber-varianten. Finns det några erfarenheter på denna tråd? Eller finns det några andra idéer om ytmaterial. Baras OSB ser ju inte så särskilt trevligt ut. Och målad änny värre. Kan man nöja sig med att måla gipset? Kanske med någon form av strukturfärg?
Alla idéer mottages med tacksamhet!
Vi har målad väv både här och där för hustrun här hemma tycker att det är snyggt. Det ger lite liv åt väggen, jag föredrar det framför en slät vägg precis som jag föredrar skivor som ger rutmönster i taket hellre än släta tak.
Men det är en smaksak så nåt rätt eller fel finns inte.
Men det är en smaksak så nåt rätt eller fel finns inte.
Klicka här för att svara