Byggahus.se
Sonen har köpt lägenhet. Säljaren förklarade stolt att alla lamputtag var bytta till den nya modellen...


Öppet lamputtag i tak med exponerade sladdar och tom lampsockel, ny modell nämnd i text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det gamla kronuttagen låg i en påse i städskåpet.
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Fairlane och 13 till
  • Laddar…
Var med den äldre förmågan till stallet där hon hjälper till med att sköta om några hästar, såg den här godbiten... kanske ingen dålig koppling, men dåligt skött i alla fall.. Tur att den satt en bit upp på väggen...
En öppen och dammig eldosa på vägg med spindelnät och trasiga kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
Jaha?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var med den äldre förmågan till stallet där hon hjälper till med att sköta om några hästar, såg den här godbiten... kanske ingen dålig koppling, men dåligt skött i alla fall.. Tur att den satt en bit upp på väggen...
[bild]
En bit upp på väggen, lite över mankhöjd som man säger i stall. Det va inte igår som den där ninjahästen sparkade av skyddslocket iaf. Mycket bös. Vi får hoppas att inte något mätinstrument ger utslag…
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var med den äldre förmågan till stallet där hon hjälper till med att sköta om några hästar, såg den här godbiten... kanske ingen dålig koppling, men dåligt skött i alla fall.. Tur att den satt en bit upp på väggen...
[bild]
Inte så bra om man trevar efter strömbrytaren i mörkret och trevar lite för högt upp.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Inte så bra om man trevar efter strömbrytaren i mörkret och trevar lite för högt upp.
Man kommer att se ljuset i alla fall.
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 12 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Inte så bra om man trevar efter strömbrytaren i mörkret och trevar lite för högt upp.
Tror faktiskt inte strömbrytaren under var till belysning, den styrde något som behövde en kondensator....

Vi släckte i alla fall på en annan (nyare) strömbrytare en bra bit från det här...
 
useless useless skrev:
Sonen har köpt lägenhet. Säljaren förklarade stolt att alla lamputtag var bytta till den nya modellen...


[bild]

Det gamla kronuttagen låg i en påse i städskåpet.
De har iaf målat den fint...
 
phl phl skrev:
De har iaf målat den fint...
Dragavlastning är för fegisar 😜
 
Cheesen
T Tornhill 2 skrev:
Dragavlastning är för fegisar 😜
Så är även jordningar också.. tydligen
 
useless useless skrev:
Sonen har köpt lägenhet. Säljaren förklarade stolt att alla lamputtag var bytta till den nya modellen...


[bild]

Det gamla kronuttagen låg i en påse i städskåpet.
Yes, väldigt förtroendeingivande - har han också kollat om VVS:en var dragen med vanliga plastslangar.
 
Kanske inte platsar i värsta elkopplingen men jag visar dagens fynd ändå. Snickaren ringde och sa att jag kunde komma och sätta nya uttag nu när han var klar med panelen. 👍
 
  • Ett nyinstallerat elektriskt uttag i en vägg av träpanel utan täckplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Haha
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
remrag och 11 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sonen har köpt lägenhet. Säljaren förklarade stolt att alla lamputtag var bytta till den nya modellen...


[bild]

Det gamla kronuttagen låg i en påse i städskåpet.
Vilket år? ;)
Jag föredrar iofs den här typen av kontakt och kommer att installera såna åt mig själv så länge lagret räcker. Kan inte se någon fördel med de "nya".
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Kanske inte platsar i värsta elkoppingen men jag visar dagens fynd ändå. Snickaren ringde och sa att jag kunde komma och sätta nya uttag nu när han var klar med panelen. 👍
Ja det där har man sett ett par par gånger, varför i nordanskog gång man mot med panel när man vet att det inte kommer fungera...? Man slutar aldrig att förvånas...
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.