Byggahus.se
Knackade bort putsen på murstocken för ett par år sedan och satte dit en taklist upptill i taket. Däremot har vi möss som kryper runt lite varstans i huset och här gör de så att musskit och sågspån faller ned i glipan som blev vid taklisten och murstocken. Vad kan jag fylla igen den här glipan med?

Har läst att fogskum är brandfarligt och att den expanderar väldigt mycket, vilket kanske kan trycka ut taklisten ännu mer än hur det ser ut idag? Aldrig arbetat med fogskum. Sågspån och möss är väl också brandfarliga men jag behöver väl inte göra det värre genom att täta med nåt brandfarligt.

Nä, jag vet inte vad jag ska fylla den där glipan med för att slippa få musskit på köksbänken nedanför. Kom gärna med era förslag!
Ett element i hörn, tegelvägg, träpanel i tak, behov av underhåll synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför inte ta ner listen och montera den korrekt?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Bort med golvlisten? foga in med brandsäker fog, typ Sikaflex för skyddsrum och tillbaka med listen eller en taklist ;)
 
Stefan N Stefan N skrev:
Varför inte ta ner listen och montera den korrekt?
Jag har förlåtit mig själv över den här lösningen för längesedan 😂
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bort med golvlisten? foga in med brandsäker fog, typ Sikaflex för skyddsrum och tillbaka med listen eller en taklist ;)
Haha just det, det här är ju en golvlist. Det blev några centimeter att täcka för när putsen var väck...

Tack för tipset! Nu minns jag inte hur pass mycket det är att foga igen, men bör den produkten kunna täta några centimeter stor glipa?
 
Z ZeroKnowledge skrev:
Haha just det, det här är ju en golvlist. Det blev några centimeter att täcka för när putsen var väck...

Tack för tipset! Nu minns jag inte hur pass mycket det är att foga igen, men bör den produkten kunna täta några centimeter stor glipa?
Hehe, sorry kunde inte hålla mig. Ja det kommer gå bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.