Byggahus.se
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har en Lincoln Navigator och en Saab 9-3
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
ullberg
Ser inte SAAB:en men du kanske ha parkerat den i bagaget på Lincoln:en?

/U
 
ullberg skrev:
Ser inte SAAB:en men du kanske ha parkerat den i bagaget på Lincoln:en?

/U
hehe precis!
 
Åker just nu en 9-5 Turbo som gått +47000 mil....har min Dodge-48 kvar och ska snart till med mitt hotrod projekt snart...bara jag får ut min Massey Harris -46 ur garaget först....
 
Bor på landet men utmärkta busslinjer nästan utanför dörren, så försöker klara oss med en bil så länge det går (lägger allt extra på huset). Har precis bytt från Toyota Rav4 -05 till en fullutrustad V70 2,5 FT -11...
 
Skoda Fabia kombi -06
VW passat kombi 4m -09
Mitsubishi L200. -04
Citroen CX -80
Citroen GS -79
Volvo F7 -79
 
Har för tillfället en Opel Combo Skåp, -03 diesel som pendlarbil och byggbil.
Och en VW Passat GT-Sport R-Line, -10, 2.0TDI, DSG-låda, "fullutrustad" som används till all övrig privat körning.
 
Denna tråd behöver en bump!

Här åks det pickup, den ultimata bilen!

Två pickupbilar parkerade bredvid varandra på en grusväg omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Denna tråd behöver en bump!

Här åks det pickup, den ultimata bilen!

[bild]
Hur funkar denna som familjebil?
Vi är 5 i familjen och funderar på att byta vår v90 t5 r-design -18 mot nya ram 1500 -19. Det kom ju en ny modell nu. Funkar baksäte osv som vanlig bil?
 
2019 kom ställbara baksätet, även kyla i bakstolarna och större utrymme i hela kupen. Men ni måste ju klämma och känna själva. Här är mitt baksäte och det finns utrymme för det mesta (lite mindre än nya modellen)

Baksäte i bil med ställbara och välrymda lädersäten samt interiördetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Några år sedan jag uppdaterade här men nu åker jag Volvo V90 och håller på med denna till nästa sommar..

En pågående renovering av en klassisk bil utan huven parkerad utomhus med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Pagno och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
2019 kom ställbara baksätet, även kyla i bakstolarna och större utrymme i hela kupen. Men ni måste ju klämma och känna själva. Här är mitt baksäte och det finns utrymme för det mesta (lite mindre än nya modellen)

[bild]
Kommer man under 1,5 L/ mil i soppaförbrukning?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kommer man under 1,5 L/ mil i soppaförbrukning?
ja, 1 liter /milen går om man tar det lungt på motorvägen med 5.7L Hemin och under 0.9L/milen med EcoDieseln.

Jag ligger runt 1.4 och inte ovanligt med farthållaren satt på 140km/h (5.7L 401hk bensinarn)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Kul tråd som jag inte sett tidigare.:) Ser ut att vara (varit) mycket Saab. Svärgubben har en 9-5 Griffin -08, den sista årsmodellen och sparsamt använd, har precis passerat 4 000 mil.

@Sundance Kid spännande väg att gå från V90 till RAM:cool:
 
Jag har också en 9-5 Griffin, och min är årsmodell -10 (tillverkad -09). Så -08 var nog inte sista årsmodellen. Men jag tror inte det skiljer mycket mellan -08 och -10, och 4000 mil är inte illa.

Jag är mycket nöjd med min, och jag är säker på att din svärfar är nöjd med sin. :)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.