Byggahus.se
Har du fått nån höjning av elen än?
Det verkar inte så.

Eller har Du kanske den åsikten att det kommer inte att hända mig (dig)?

Kolla trådens rubrik.
 
Redigerat:
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Njae, det är att dra för långtgående växlar på dagens situation. Vi är tvärtom en av vinnarna i EU. Utan tillgång till den inre marknaden så hade vi inte klarat oss hälften så bra som vi har. Vi är som sagt en exportberoende nation,och vår handel med övriga EU är mycket stor.

Förlorare är länder som Grekland osv. Där gick det åt h-vete med besked.

Sedan så är ju inte EU perfekt. Långtifrån. Och elsituation är en aspekt av det, inte tu tal om det. Men att vi skulle vara så särskilt sårbara tror jag inte. Inte i EU iaf. Sedan så kan hela EU förlora i längden, visst, men då blir det tråkigt för oss oavsett vi är med eller inte.
Jo vi får hoppas att det är så men det är lite för mycket "Singing in the rain" just nu men det klarnar väl.
 
Keyboardsekonomerna tror de kan mer än faktiskta ekonomer alltid roligt. :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Keyboardsekonomerna tror de kan mer än faktiskta ekonomer alltid roligt. :crysmile:
En del kan nog det, min erfarenhet av riktiga ekonomers matematikkunskaper är att de är nästan icke-existerande. Det gör att de ibland drar väldigt konstiga slutsatser...
 
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
Du menar som de som inte klarar av att förstå vad tråden handlar om (eller glatt ignorerar det) och istället börjar älta sina egna favoritämnen?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Keyboardsekonomerna tror de kan mer än faktiskta ekonomer alltid roligt. :crysmile:
Menar du mig? Det står inte "besserwisser" för inte. ;)

(googla så får du se... ;))
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
-MH- och 4 till
  • Laddar…
Intygas härmed! Men på ett positivt sätt.
 
  • Haha
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.