Jag bor i ett radhus och på ytterväggen finns det en låda som sitter högt upp. Det är ett litet ljus på det som blinkar var 10: e sekund. Har någon en uppfattning om vad det här är?

En låda på en tegelväggs yttervägg som blinkar med ett litet ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit och blå väggmonterad låda med ljus som blinkar, satt på en tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En siren till ett inbrottslarm.

• Gilla
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
En siren till ett inbrottslarm.
Intressant, någon aning om vilket företag det kommer ifrån? Jag har ett larmsystem men det är inte från dem. Inte från tidigare ägare.

Tack!

Det kan också vara en rörelsedetektor.

Tänkte först skriva utegivare, men sedan läste jag att den blinkade

V Vicarious skrev:
Intressant, någon aning om vilket företag det kommer ifrån? Jag har ett larmsystem men det är inte från dem. Inte från tidigare ägare.

Tack!
Ingen aning. Den är solcellsdriven och trådlös. Kanske har tidigare ägare/installtör inte orkat klättra upp och ta ner den vid byte av larmsystem.

E etompau skrev:
Ingen aning. Den är solcellsdriven och trådlös. Kanske har tidigare ägare/installtör inte orkat klättra upp och ta ner den vid byte av larmsystem.
Det ser ut som en trådlös siren. De brukar ha ett laddbart batteri som laddas med solpanelen. Röd undersida brukar betyda att det är kopplat till brandlarm. Blå är antagligen inbrottslarm. Men basenheten den är inkopplad mot har sannolikt både inbrottslarm och brandlarm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.