hmm vårat nyinköpta hus. hur löser man detta?
draget in i köksskåpet sen ner till
där dom kopplat ett eluttag
asså blir tokig. köpte huset med friskriving osv dödsbo. kan ju inte klaga direkt. eller?
kan man lösa detta på ett fint sätt så de blir ett eluttag nertill eller ska man riva ner skåpet o väggen för koppla om
kan säga att ja drog bort elen o koppla till dosan . tillfälligt.
draget in i köksskåpet sen ner till
där dom kopplat ett eluttag
asså blir tokig. köpte huset med friskriving osv dödsbo. kan ju inte klaga direkt. eller?
kan man lösa detta på ett fint sätt så de blir ett eluttag nertill eller ska man riva ner skåpet o väggen för koppla om
kan säga att ja drog bort elen o koppla till dosan . tillfälligt.
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Det är inte lätt att förstå vad som fanns och vad du gjorde sedan.
Att klaga på säljaren går nog inte, det ligger ju i en synlig skåpsdel och borde haa upptäckts vid besiktning.
Vart går elslangen? Vad var det för eluttag och varför tog du bort det?
KAN DU EL?
Det lilla man ser tyder på hemmapul. Jag skulle vara nyfiken hur resten av elen i huset ser ut.
Att klaga på säljaren går nog inte, det ligger ju i en synlig skåpsdel och borde haa upptäckts vid besiktning.
Vart går elslangen? Vad var det för eluttag och varför tog du bort det?
KAN DU EL?
Det lilla man ser tyder på hemmapul. Jag skulle vara nyfiken hur resten av elen i huset ser ut.
sorry försöker igen.
fanns inte med på besiktningen vid försäljning.
kabeln kommer ut genom skåpsväggen sen ner i hålet som syns på bild.
undertill var det ett eluttag inkopplat.
antar det användes till kaffemaskinem osv.
skruva bort eluttaget själv o koppla in i dosan som syns
de ja menar är kan man koppla in ip20 dosan fint i skåpet sen dra kabel ner till ett eluttag. eller ska ja ringa kanske en firma för lösa detta problem
fanns inte med på besiktningen vid försäljning.
kabeln kommer ut genom skåpsväggen sen ner i hålet som syns på bild.
undertill var det ett eluttag inkopplat.
antar det användes till kaffemaskinem osv.
skruva bort eluttaget själv o koppla in i dosan som syns
de ja menar är kan man koppla in ip20 dosan fint i skåpet sen dra kabel ner till ett eluttag. eller ska ja ringa kanske en firma för lösa detta problem
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Men det måste vara en riktig installationskabel ned till uttaget och inte bara FK-trådar med eltejp på.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

