Det är en passkontakt gjord av metall och porslin. Om centralen används bör det sitta en propphuv som beröringsskydd över hålet
Edit/
Passkontakter finns i olika färger och olika storlek på hålet i mitten för att begränsa max storlek på säkringen. Det finns ingen asbest i passkontakter.
Edit/
Passkontakter finns i olika färger och olika storlek på hålet i mitten för att begränsa max storlek på säkringen. Det finns ingen asbest i passkontakter.
Jo jag bevisade antagligen min ålder i branchen genom att använda ursprungsnamnet passkontakt. Och som elmont säger så heter verktyget fortfarande PKnyckel. Benämningen tycks dock ha ändrats genom åren hos grossisterna som numera kallar det passdel.
Men rätt produktgrupper kommer upp hos grossisterna även om jag använder det ursprungliga uttrycket.
Men rätt produktgrupper kommer upp hos grossisterna även om jag använder det ursprungliga uttrycket.
Då röstar jag på "bottenplupp". Det kallar jag dom för. Men numera skall jag briljera med "Passkontakt".
Lika upprörd som ni, blir jag när journalisten i TV basunerar ut -"tågbanan" är stängd för tåg mellan... Vadå tågbana! Märklin eller? Vad var det för fel på "järnvägslinjen/sträckan/spåret etc.
Lika upprörd som ni, blir jag när journalisten i TV basunerar ut -"tågbanan" är stängd för tåg mellan... Vadå tågbana! Märklin eller? Vad var det för fel på "järnvägslinjen/sträckan/spåret etc.